Δροσινης Γεωργιος, ο ποιητης της "ανθισμενης αμυγδαλιας"
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του Γ. Δροσίνη, (1859-1951), λογοτέχνη και δημοσιογράφου, εκ των πρωτεργατών της νέας Αθηναϊκής Σχολής σε ό,τι αφορά το ποιητικό του έργο. Με τα πεζογραφήματά του ο Δροσίνης εντάσσεται στην πρώτη φάση της ηθογραφικής πεζογραφίας. Είναι ποιητής εμπειρικός, που γοητεύεται από τη φύση, την ιστορία και τα μικρά περιστατικά της γύρω μας ζωής, ποιητής του μέτρου, της ολιγάρκειας και της εγκράτειας, σιγανόφωνος τραγουδιστής του έρωτα, της ζωής, της ειδυλλιακής φύσης με αίσθημα, με συγκίνηση, σε μια γλώσσα γνήσια δημοτική. Παρομοίως στα πεζογραφήματα τα εμπλουτισμένα με ηθογραφικά και λαογραφικά στοιχεία, ξεχωρίζουν το φυσιολατρικό αίσθημα και η ελληνική συνείδηση. Παράλληλα ως και πολύτροπος άνθρωπος ασχολήθηκε με ευρύ φάσμα πνευματικών–εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και ως δραστήριο διοικητικό στέλεχος πήρε τολμηρές πρωτοβουλίες, στις οποίες το ελληνικό κράτος χρωστά πολλούς από τους κοινωνικούς, καλλιτεχνικούς, πολιτιστικούς και αθλητικούς θεσμούς.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφόρμηση τη συγκεκριμέμη φωτογραφία προτείνεται: Οι μαθητές της προσχολικής ηλικίας να δραματοποιήσουν τα παραμύθια του (π.χ. «Ο Τραγουδιστής και η Χορεύτρια» και να αναλάβουν ρόλους: το Βασιλιά των μυρμηγκιών, την Αραχνούλα, την Μελισσούλα, τον Τραγουδιστή τζίτζικα και τη Χορεύτρια ακρίδα). Οι μαθητές του Δημοτικού σχολείου να διαβάσουν τα ποιήματά του, να μεταφερθούν στη μαγική ατμόσφαιρα των θρύλων και των παραμυθιών (π.χ. το ποίημα «Τα χλωμά της κάλλη» Έσκυψεν η κόρη κάτω στ ακρογιάλι //για να καθρεφτίση τα χλωμά της κάλλη//. Τά ειδαν οι Νεράϊδες και πονούν και κλαίνε //και γυρνούν στον Ήλιο και με ζήλεια λένε:..) και να αναζητήσουν τα στοιχεία του ανθρωπομορφισμού και της επίδρασης του δημοτικού τραγουδιού. Προτείνεται επίσης να ανατεθεί σε ομάδες μεγαλύτερων μαθητών, μελετώντας ποιήματά του να καταγράψουν τα χαρακτηριστικά της Νέας Αθηναϊκής Σχολής και σε άλλες ομάδες μελετώντας ποιήματα εκπροσώπων της Α΄ Αθηναϊκής σχολής (Αλέξανδρος Σούτσος, Π. Σούτσος, Ραγκαβής) αντιστοίχως να καταγράψουν τα χαρακτηριστικά της και να παρουσιάσουν σε κοινό χρησιμοποιώντας πολλά σχετικά παραδείγματα με τη μεταβολή που σημειώθηκε στα νεοελληνικά γράμματα την εποχή εκείνη. Προτείνεται εξάλλου να οργανώσουν επίσκεψη στην βίλα Αμαρυλλίς (μουσείο Δροσίνη), αναζητώντας πληροφοριακό υλικό και να βιώσουν μία αναδρομή στη ζωή του νέου ελληνικού κράτους. Αναζητώντας τέλος σε ψηφιακές βιβλιοθήκες παλαιά αναγνωστικά (της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας) μπορούν να εντοπίσουν ποιήματά του, να διαπιστώσουν τη διαχρονικότητα του για μεγάλο χρονικό διάστημα, την εποχή που μια ποίηση με τόση πλαστική διαύγεια και απλότητα σαν αυτή του Δροσίνη δεν εθεωρείτο ξεπερασμένη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6715
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Παρνασσισμός ParnassianismΠαρνασσισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Ποίηση PoetryΠοίηση
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Παραμύθια - Μύθοι - Λαϊκή αφήγηση Fairy Tales - Myths - Folk narrativeΠαραμύθια - Μύθοι - Λαϊκή αφήγηση
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Ηθογραφία EthographyΗθογραφία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ