Με αφόρμηση την παρτατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν τον πίνακα με τον Ρήγα Φερραίο (θέμα, πρόσωπα, χαρακτηριστικά της έκφρασης, τρόπος παρουσίασης, χρώματα, τεχνική), να τον συνδέσουν με την ιστορική πραγματικότητα και να προσπαθήσουν να εξηγήσουν τους λόγους, για τους οποίους ο καλλιτέχνης απέδωσε το θέμα αντιστρέφοντας τους ρόλους των εικονιζομένων. Οι μικρότεροι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλες καλλιτεχνικές απεικονίσεις του Ρήγα και να συνθέσουν μία δική τους ιστορία σχετική με τη ζωή και το έργο του. Να εξηγήσουν τις συνθήκες, που δημιούργησαν έργα τέχνης με επίκεντρο το ιστορικό γίγνεσθαι. Επιπρόσθετα μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία μέσα από τις πηγές, για να αναδείξουν το πολυσχιδές της προσωπικότητάς του (στοχαστής, ποιητής, επαναστάτης). Μπορούν επίσης να ερευνήσουν τις συνθήκες καταστολής των επαναστατικών δράσεων την εποχή αυτή στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αλλά και στην Ευρώπη. Παράλληλα, μπορούν να μελετήσουν το έργο και την προσφορά των εκπροσώπων του νεοελληνικού Διαφωτισμού στην ιδεολογική προετοιμασία Ελλήνων για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού. Επίσης, μπορούν να αναζητήσουν την χρήση, την επιρροή, την αναβίωση των λόγων του (π.χ.αναφορές αγωνιστών του ΄21) και των ιδεών του (π.χ. πηγή έμπνευσης για τον Ιωάννη Κωλέττη κατά την πρώτη διατύπωση της Μεγάλης Ιδέας). Τέλος, προτείνεται οι μεγαλύτεροι μαθητές να εξακριβώσουν πώς οι προθέσεις του Ρήγα χειραγωγήθηκαν από μεταγενέστερες αντιπαραθέσεις, αφού ως πνευματικός πρόγονος διεκδικήθηκε από τους πιο αντιφατικούς μεταξύ τους ιδεολογικούς μνηστήρες.