Δημητρης Πικιωνης Οικια Γκαρη στο Ψυχικο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Δημήτρης Πικιώνης ήταν αρχιτέκτονας και ακαδημαϊκός. Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1887 από Χιώτες γονείς. Το 1906 έγινε μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη ενώ παράλληλα σπούδαζε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών, απ' όπου το 1908 πήρε το δίπλωμα του Πολιτικού Μηχανικού. Συνέχισε τις σπουδές του στο Μόναχο και στη συνέχεια στο Παρίσι, όπου διδάχθηκε σχέδιο και ζωγραφική στην Académie de la grande Chaumière. Παράλληλα γράφτηκε στο εργαστήριο του αρχιτέκτονα Chifflot και παρακολούθησε τα μαθήματα των αρχιτεκτονικών συνθέσεων στην École des Beaux Arts. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του σημαντική ήταν και η επιρροή του Αναστάσιου Ορλάνδου, του Giorgio de Chirico, του Περικλή Γιαννόπουλου και του Γιώργου Μπουζιάνη. Το έργο του ως αρχιτέκτονας ξεκίνησε με την οικία Μωραΐτου στις Τζιτζιφιές (1921-1923). Σε μια εποχή που στην Ελλάδα, μαζί με το μοντέρνο κίνημα, η κτηριολογία ήρθε να αντικαταστήσει την αρχιτεκτονική, το αρχιτεκτονικό έργο του Δημήτρη Πικιώνη συνδυάζει την καλλιτεχνική δημιουργία το φιλοσοφικό στοχασμό, την ιστορία, την παράδοση και ταυτόχρονα το νεωτερισμό και διακρίνεται κυρίως σε δύο περιόδους: πριν και μετά το 1932. Η οικία Γκαρή στο Ψυχικό κατασκευάστηκε το 1934.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το σχέδιο του Πικιώνη, είναι μία από τις όψεις της οικίας Γκαρή. Οι μαθητές στο μάθημα των Εικαστικών στη Β’ και στη Γ’ Γυμνασίου προτείνεται να κάνουν οπτική ανάλυση στο σχέδιο του Δ. Πικιώνη, να διερευνήσουν το έργο του, αλλά και τις επιρροές που έχει δεχτεί. Παράλληλα μπορούν να το συγκρίνουν με το έργο άλλων Αρχιτεκτόνων ελλήνων και ξένων της ίδιας εποχής. Ο /Η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να διοργανώσει μια εκπαιδευτική περιήγηση σε κτίρια που έχει φτιάξει ο Πικιώνης να χωρίσει τους μαθητές σε ομάδες εργασίας και άσκησης. Στη Γ’ Λυκείου, στο μάθημα επιλογής "Γραμμικό Σχέδιο", οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν ένα έργο του Πικιώνη να το μελετήσουν και να το αναπαράγουν, όπως την οικία Γκαρή στο Ψυχικό. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν, στο μάθημα των Εικαστικών, να αναζητήσουν πληροφορίες για τους καλλιτέχνες που ο Πικιώνης είχε έρθει σε επαφή όπως, ο Μπουζιάνης, ο Giorgio ge Chirico κ.ά.. Στο μάθημα της Ιστορίας, σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό μπορούν να διερευνήσουν την εποχή που έζησε ο Δ. Πικιώνης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6768
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Σχεδίαση DrawingΣχεδίαση > Σχεδίαση όψεων Drawing of viewsΣχεδίαση όψεων
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών Issues of Visual ArtsΖητήματα Εικαστικών Τεχνών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ