Καπουνταν Πασας ναυαρχος του οθωμανικου ναυτικου και αξιωματικος του οθωμανικου στολου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το τεκμήριο αποτυπώνει δύο αξιωματικούς του οθωμανικού ναυτικού με τις επίσημες στολές τους. Η επιχρωμαισμένη λοθογραφία αντλήθηκε από το βιβλίο του D[EVAL], C[harles]. Deux annés en Constantinople et en Morée (1825-1826) ou Esquisses historiques sur Mahmoud, les Janissaires, les Nouvelles Troupes, Ibrahim-Pacha, Solyman- Bey etc.; par M. D...M..., élève interprète du roi en Constantinople; ouvrage orné d'un choix de costumes orientauc soigneusement colorés, et lithographiés par M. Collin, élève de Girodet, Paris, Nepveu, 1827. Ο Charles Deval (1806 – 1862) ήταν Γάλλος οφθαλμίατρος γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν γιος του δραγουμάνου Constantin Deval (1767–1816). Σπούδασε στην Σχολή Δραγουμάνων της Πόλης, αλλά τον κέρδισε η επιστήμη και αφιερώθηκε στην Ιατρική. Άσκησε την ιατρική στο Παρίσι. Έγραψε συγγράμματα για την οφθαλμολογία.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το έργο του Deval προσφέρεται για διδακτική αξιοποίηση στο μάθημα της Ιστορίας προσφέροντας πλούσιο εικονογραφικό υλικό, που σχετίζεται με την Οθωμανική Αυτοκρατορία κατά την εποχή της Ελληνικής Επανάστασης. Το συγκεκριμένο τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδακτική ενότητα, που αφορά την Ναυμαχία του Ναυαρίνου, ως ιστορική πηγή. Δίδεται στους μαθητές μαζί με φύλλο εργασίας, το οποίο έχει ερωτήσεις που βοηθούν στη σύνδεση της εποχής και των πολεμικών γεγονότων με τα πρόσωπα. Ενδεικτικά προτείνονται οι εξής ερωτήσεις: α) Πότε χρονολογείται η λιθογραφία του Deval και ποιούς απεικονίζει; β) Ανατρέξτε στπον κατάλογο των Kapudan Pasha (αρχιναύαρχος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) της περιόδου και ταυτίστε το εικονιζόμενο πρόσωπο με ένα όνομα. Τί γνωρίζετε για την δράση του; γ) Ποιός είχε τον τίτλο αυτό κατά την Ναυμαχία του Ναυαρίνου; δ) Να βρείτε απεικονίσεις της ναυμαχίας του ναυαρίνου και να συσχετίσετε την αμφίεση των προσώπων με την λιθογραφία που σας δίνεται. Η παραπάνω πηγή μπορεί να ενταχθεί σε συνθετική ομαδοσυνεργατική εργασία σχετική με την Ελληνική Επανάσταση.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6828
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ