Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με σκοπό την ανίχνευση, από τον εκπαιδευτικό, των πρότερων γνώσεών τους αναφορικά με την παρουσία γεφυριών στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, οι μαθητές ενθαρρύνονται να διεξάγουν ερευνητική εργασία αναφορικά με «Τα πέτρινα τοξωτά γεφύρια της Ελλάδας». Ενδεικτικά, ως ειδικότερες θεματικές της έρευνας των μαθητών θα μπορούσαν να τεθούν οι ακόλουθες: α) ιστορική αναδρομή στα πέτρινα τοξωτά γεφύρια της Ελλάδας, β) εντοπισμός, καταγραφή και μελέτη των πέτρινων τοξωτών γεφυριών, γ) τα γεφύρια ως συγκοινωνιακό τεχνικό έργο, αρχιτεκτονική και υλικά κατασκευής τους, δ) τα γεφύρια ως πηγή πληθωρικού λαογραφικού υλικού, που περιλαμβάνει δημοτικά τραγούδια, θρύλους, παροιμίες, έθιμα, δοξασίες κ.ά. που χρήζουν επιστημονικής έρευνας, ε) τα γεφύρια ως διατηρητέα μνημεία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, στ) ειδική ορολογία που σχετίζεται με την κατασκευή των γεφυριών. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή των επιμέρους θεμάτων έρευνας προτείνεται να γίνει από τους ίδιους τους μαθητές σύμφωνα με τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντά τους. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συνθετική έκθεση-παρουσίαση, εμπλουτισμένη με εικόνες και σύντομο κείμενο, στην ολομέλεια της τάξης.