Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας με στόχο οι μαθητές να γνωρίσουν πτυχές της μάχης του Μαραθώνα (χώρος, τακτική) και να εντάξουν το γεγονός στη γενικότερη ιστορία των περσικών πολέμων. Η μελέτη της εικόνας και συναφούς οπτικού υλικού συντελεί ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν εποπτεία του χώρου, να μελετήσουν στοιχεία, όπως η μορφολογία του εδάφους, και να εξηγήσουν τον τρόπο που αυτά επέδρασαν στην δράση των αντιπάλων (θέση που στρατοπέδευσαν, πολεμική τακτική κ.α.). Μπορούν να υποδυθούν ρόλους, όπως του Μιλτιάδη και άλλων πρωταγωνιστών της μάχης, και να παρουσιάσουν δραματοποιημένα το σκεπτικό τους όσον αφορά την επιλογή θέσης, την χάραξη στρατηγικής, τους προβληματισμούς τους (ενσυναίσθηση). Το Μ.Α. μπορεί, επίσης, να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (Ηροδότου Ιστορία), με στόχο οι μαθητές να κατανοήσουν την ιστορική αφήγηση μέσω εικονικής αναπαράστασης. Μελετούν το κείμενο του Ηροδότου και σημειώνουν στην εικόνα τις πληροφορίες που δίνει. Στη συνέχεια, οργανωμένοι σε ομάδες, δημιουργούν ένα πολυτροπικό κείμενο σε ψηφιακή μορφή, το οποίο θα περιλαμβάνει την εικόνα επεξεργασμένη από τους ίδιους με τέτοιο τρόπο που κάθε σημείο του να οδηγεί με υπερσύνδεση στο αντίστοιχο χωρίο της Ιστορίας του Ηροδότου. Το έργο του Ηροδότου μπορούν να βρουν στην ψηφιακή βιβλιοθήκη αρχαίας ελληνικής γραμματείας Μνημοσύνη του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.