Γλωσσικο ζητημα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άρθρα δημοσιευμένα από το περιοδικό 'Νουμας" λογοτεχνικό περιοδικό που κυκλοφόρησε από το 1903 μέχρι το 1931 με σημαντικότατο ρόλο στον αγώνα για την επικράτηση της δημοτικής γλώσσας.Το πρώτο άρθρο αναφέρεται σε μια ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος και περιγράφει τη διαδικασία καταθέσεων σε διάφορα νομίσματα της εποχής και τα επιτόκιά τους. Τα υπόλοιπα άρθρα αναφέρονται είτε άμεσα είτε έμμεσα στη στήριξη που παρείχε το περιοδικό στους εκφραστές του Δημοτικισμού. Συγκεκριμένα το πρώτο άρθρο προσφέρει δωρεάν βιβλία γραμμένα στη δημοτική γλώσσα με πιο γνωστά την "Ηλιάδα" του Αλέξανδρου Πάλλη και το "Όνειρο του Γιανίρη" του Γιάννη Ψυχάρη. Το δεύτερο άρθρο απαντά με σκωπτικό τρόπο στους υπαινιγμούς διαφόρων δημοσιευμάτων ότι το περιοδικό χρηματοδοτείται από την Πανσλαβιστική Εταιρία.Το τρίτο άρθρο αναφέρεται σε ευνοϊκή κριτική του περιοδικού στην έκδοση της Καινής Διαθήκης στη Δημοτική Γλώσσα από τον Αλέξανδρο Πάλλη που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα "Ακρόπολη".Η μετάφραση της Καινής Διαθήκης προκάλεσε σάλο που οδήγησε στα αιματηρά επεισόδια που έγιναν γνωστά ως «Ευαγγελικά».

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το πρώτο άρθρο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για δραστηριότητες διερευνητικού και ομαδοσυνεργατικού χαρακτήρα για τους όρους που υπήρχαν για τις καταθέσεις, τα επιτόκια και τα νομίσματα που αυτές διεκπαιρεώνονταν από την Τράπεζα της Ελλαδας. Τα υπόλοιπα άρθρα προσφέρονται για δραστηριότητες σχετικές με το Γλωσσικό Ζήτημα εκείνη την εποχή και τα αιματηρά Ευαγγελικά που ακολούθησαν.Οι μαθητές/τριες μπορούν με αναζήτηση σε διάφορες ιστορικές πηγές και στο διαδίκτυο να ενημερώθούν για τις άγνωστες πτυχές του γλωσσικού ζητήματος, όπως τα δημοσιεύματα που αφορούσαν τη χρηματοδότηση του περιοδικού "Νουμάς" και την υποστήριξη που αυτό παρείχε στους δημοτικιστές.
Με αφορμή τη μελέτη των άρθρων οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά την έκδοση της Καινής Διαθήκης από τον Αλέξανδρο Πάλλη και τις πολιτικές, πολιτιστικές και κοινωνικές διαστάσεις που πήρε. Επίσης με κριτικό πνεύμα να διερευνήσουν όλους εκείνους τους παράγοντες που μετέτρεψαν τη γλώσσα από όργανο επικοινωνίας και συνδιαλλαγής σε όργανο άσκησης βίας και εξουσίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6906
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ