Τομη κατα πλατος απο τον Θολωτο ταφο που ειναι γνωστος ως "Θησαυρος του Ατρεα" στις Μυκηνες
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το τεκμήριο αποτυπώνει σε τομή τον Θησαυρό του Ατρέα στις Μυκήνες, πολύ πριν διεξαχθούν οι συστηματικές ανασκαφές στον χώρο των Μυκηνών. Ο δημιουργός του σχεδίου, ο Théodose ή Théodore Achille Louis Vicomte du Moncel (1821- 1884) γεννήθηκε στο Παρίσι και εκτός από ικανός σχεδιαστής και χαράκτης των λιθογραφημένων πινάκων του, ήταν αρχαιολόγος και ηλεκτρολόγος. Το πλούσιο δημοσιευμένο έργο του μαρτυρεί την πολυμέρεια των γνώσεων και ενδιαφερόντων του, που επεκτείνεται σε πολλούς τομείς του επιστητού. Σε νεαρή ηλικία πραγματοποίησε μία περιήγηση στην Ελλάδα, όπου και σχεδίασε με άνεση αρχαιολογικές τοποθεσίες, μνημεία και πόλεις. Τα σχέδιά του δημοσιεύτηκαν σε λεύκωμα με λιθογραφίες: DU MONCEL, Théodore. Οδοιπορικό του 1843 από την Αθήνα στο Ναύπλιο [Excursion from Athens to Nafplio in 1843], Athens, Olkos-Ariadni, 1984.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ως ιστορική πηγή για την διδακτική ενότητα που αφορά στον Μυκηναϊκό Πολιτισμό. Ο διδάσκων μπορεί να χρησιμοποιήσει το σχέδιο του Du Moncel σε αντιπαραβολή με φωτογραφίες από την συστηματική ανασκαφή ή από μεταγενέστερες φωτογραφίες του μνημείου. Το επιμελημένο αρχιτεκτονικό σχέδιο δίνει την δυνατότητα στον διδάσκοντα να εξηγήσει στους μαθητές του τον τρόπο δομής των θολωτών τάφων. Το τεκμήριο θα ήταν χρήσιμο σε μια διδακτική ώρα που θα λειτουργήσει ως προπαρασκευαστική για την εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών. Η παρουσίαση των λεπτομερειών μέσα στην σχολικη τάξη θα βοηθήσει τους μαθητές να παρατηρήσουν καλύτερα το μνημείο στην επιτόπια επίσκεψη. Το συγκεκριμένο τεκμήριο θα μπορούσε να δοθεί μαζί φωτογραφίες άλλων αντίστοιχων μνημείων (θολωτοί τάφοι μυκηναϊκής εποχής, ελληνιστικοί τάφοι, μακεδονικοί ή μικρασιατικοί) και συνοδευτικό φυλλάδιο με τις εξής ενδεικτικές ερωτήσεις: α) Παρατηρήστε προσεκτικά το εσωτερικό των τάφων και περιγράψτε τους. Εστιάστε στις ομοιότητες και στις διαφορές. Σχεδιάστε το σχήμα της κάτοψής τους. β) Ποιά είναι τα υλικά δομής τους; Υπάρχει γραπτή διακόσμηση; Πώς είναι η οροφή τους; Πώς είναι η είσοδός τους; Βρίσκονται κάτω από υπερυψωμένο γεώλοφο; γ) Για ποιόν λόγο οι τάφοι αυτοί είναι τόσο εντυπωσιακοί ως αρχιτεκτονήματα; Ποιά κοινωνική κατηγορία ανθρώπων θεωρείτε ότι χτίζει παρόμοιους τάφους; Για ποιόν λόγο; δ) Τί συμπεράσματα μπορείτε να εξάγετε για τα ταφικά έθιμα των ανθρώπων που έχτισαν αυτούς τους τάφους; Πώς σχετίζεται αυτό με την θρησκεία τους;


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6915
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Οικισμοί SettlementsΟικισμοί
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ