Συλλογη ηρωικων, κλεφτικων και ιστορικων ασματων, 1888
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο είναι ένα ψηφιοποιημένο βιβλίο από τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης με πλήρη τίτλο "Βιβλίον της απαγγελίας ήτοι συλλογή ηρωϊκών, κλέφτικων και ιστορικών ασμάτων" του Ανέστη Κωνσταντινίδου. Εκδόθηκε στην Αθήνα από το ομώνυμο τυπογραφείο "προς χρήσιν της σπουδαζούσης νεολαίας". Εδώ έχουμε την 7η έκδοσή του. Σε 163 σελίδες συμπεριλαμβάνονται 83 ποιήματα και άσματα "ηρωικά, κλέφτικα και ιστορικά". Ανάμεσά τους βρίσκουμε ποιήματα γνωστών (Σολωμός, Βαλαωρίτης, Παράσχος, Ζαλοκώστας, Ραγκαβής) αλλά και λιγότερο γνωστών ποιητών (Ιάκωβος Ρίζος Νερουλός, Κων/νος Κοκκινάκης). Ξεκινά με τον Θούριο του Ρήγα, υπάρχει ένα μεγάλο απόσπασμα από τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν, αρκετά κλέφτικά τραγούδια, αλλά και ύμνοι προς τους βασιλείς. Το βιβλίο κοσμεί αξιόλογη εικονογράφηση που συμπληρώνεται από 30 εικόνες κυρίως ηρώων της Επανάστασης του '21.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το βιβλίο μπορεί να αξιοποιηθεί στο σύνολό του ή αποσπασματικά, όπως και οποιοδήποτε ανθολόγιο. Κατά την αξιοποίησή του καλό θα ήταν να προϊδεάσει ο/η εκπαιδευτικός για το κλίμα της εποχής συγγραφής του και να κριθεί μέσα σε τέτοιο πλαίσιο. Μπορεί να αξιοποιηθούν μεμονωμένα ποιήματα είτε αναλύοντά τα είτε απαγγέλοντά τα σε κάποια εθνική γιορτή. Μπορούν όμως οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι/ες σε ομάδες να μελετήσουν τμήμα του ανθολογίου και να προσπαθήσουν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, όπως: Σε ποια εποχή αναφέρεται; Από πού το καταλάβατε; Πώς προσπαθεί να καλλιεργήσει εθνικό/πατριωτικό φρόνημα; Ποιες λόγιες λέξεις χρησιμοποιούνται; Ποιες λαϊκές; Ποιες ασχολίες ή ήθη των ανθρώπων διαφαίνονται; Με μεγαλύτερα παιδιά μπορεί να γίνει διερεύνηση του τρόπου γραφής και της ιστορικής ορθογραφίας με βάση συχνόχρηστες λέξεις του σήμερα που απαντώνται στα ποιήματα με άλλη ορθογραφία (και σε πολυτονικό). Τέλος με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού τα παιδιά μπορούν να κληθούν να δημιουργήσουν ατομικά ή ομαδικά δικά τους ποιήματα με ιστορικά θέματα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Εκτύπωση του ψηφιακού βιβλίου σε τόσα αντίτυπα όσες και οι ομάδες
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6936
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
7η (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα > Ρομαντισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Γραφή - Ορθογραφία
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός πρωτότυπου έργου: Κωνσταντινίδης, Ανέστης, Κωνσταντινίδης, Ανέστης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ