Πρόκειται για μια εικόνα η οποία παρουσιάζει τον Ιππόδρομο της Κωνσταντινούπολης, έναν χώρο δημόσιας ψυχαγωγίας, που προορίζονταν για ιπποδρομίες και αρματοδρομίες, αποκτώντας παράλληλα θεσμικές και πολιτικές διαστάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι δήμοι (Βένετοι δηλαδή Γαλάζιοι, Πράσινοι, Λευκοί και Κόκκινοι) που ήταν Λαϊκά Αθλητικά Σωματεία με πολιτική δύναμη και η «Στάση του Νίκα» την εποχή του Ιουστινιανού. Σε περιόδους που δε γίνονταν ιπποδρομίες ο ιππόδρομος μετατρέπονταν σε τσίρκο που έμοιαζε πολύ με τα σημερινά. Εμφανίζονταν δεξιοτέχνες απ' όλα τα μέρη του κόσμου για να παρουσιάσουν τα νούμερά τους (ακροβατικές ασκήσεις, ταχυδακτυλουργίες, χορευτικά νούμερα και κωμικές παντομίμες). Έφερναν, ακόμη, λιοντάρια και λεοπαρδάλεις, αρκούδες και ονάγρους (ασιατικούς αγριογάιδαρους) και τα έβαζαν να παλεύουν μεταξύ τους. Ο Ιππόδρομος προηγείται χρονικά της Κωνσταντινούπολης και υπήρξε κληροδότημα του Σεπτίμιου Σεβήρου, πιθανώς σε χρήση ήδη από το 2ο αιώνα. Κατά την αυτοκρατορία του Μεγάλου Κωνσταντίνου επεκτάθηκε και ολοκληρώθηκε το 303, με την προσθήκη της σφενδόνης, η οποία αποτελούσε το νοτιοδυτικό ημικυκλικό άκρο του. Μετατρέποντας την Κωνσταντινούπολη σε πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας του, ο Κωνσταντίνος διαμόρφωσε ένα μνημειακό σύνολο ανεξάρτητων, αλλά αλληλοσυνδεόμενων δημόσιων χώρων, μέρος του οποίου ήταν και ο Ιππόδρομος. Την ίδια εποχή ξεκίνησε και η συστηματική διακόσμηση του χώρου η οποία συνεχίστηκε από τους επόμενους αυτοκράτορες, Κωνστάντιο, Θεοδόσιο Α', Αρκάδιο και Θεοδόσιο Β' με μεταφορά πολύτιμων γλυπτών. Η τοποθεσία του Ιπποδρόμου, στο νοτιοδυτικό άκρο του ευρύτερου περιβόλου του Μεγάλου Παλατιού, προς την πλευρά της θάλασσας, είναι σήμερα γνωστή όχι μόνο λόγω των ερειπίων του, αλλά κυρίως από τρία σημαντικότατα μνημεία που σώζονται: τον οβελίσκο του Θεοδοσίου Α', ο οποίος δέσποζε στο κέντρο του μεγάλου άξονα του «Ιππικού», τη στήλη των Όφεων που μεταφέρθηκε εκεί από τους Δελφούς και τον κτιστό οβελίσκο του Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου, γνωστού και ως Χάλκινη Στήλη, διότι πιστεύεται ότι κάποτε έφερε επένδυση επιχρυσωμένων πλακών.