Το ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά το μάθημα της Γεωγραφίας προκειμένου να μελετηθούν οι γεωλογικές μεταβολές με το πέρασμα των αιώνων. Οι μαθητές, ομαδοσυνεργατικά, αναζητούν μέσω του διαδικτύου πληροφορίες για ανάλογες περιοχές όπου φαίνονται έντονα οι γεωμορφολογικές μεταβολές είτε υπό την επίδραση φυσικών φαινομένων (νερού, αέρα κ.λπ.) είτε υπό την επίδραση ανθρώπινης παρέμβασης (αποψίλωση δασών, φαινόμενο θερμοκηπίου με τη συνακόλουθη ερημοποίηση κ.λ.π.). Τα αποτελέσματα των ερευνών κάθε ομάδας ανακοινώνονται στην ολομέλεια όπου, μετά τη συζήτηση που ακολουθεί, διαμορφώνεται ένα σύμφωνο που θα περιέχει προτάσεις, δράσεις και καλές συμπεριφορές για την αποτροπή της δυσμενούς ανθρώπινης επέμβασης στο περιβάλλον. Επίσης, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να περιγράψουν γραπτά την εικόνα του φαραγγιού των Τεμπών, όπως παρουσιάζεται στο ΜΑ, προσθέτοντας τη δική τους ερμηνεία για τη δημιουργία του. Τέλος, κατά την ευέλικτη ζώνη, μπορούν οι μαθητές να αναζητήσουν τόσο μύθους, που αναφέρονται στη συγκεκριμένη περιοχή και έχουν να κάνουν αφενός με την έντονη βλάστηση και αφετέρου με το κυρίαρχο υγρό στοιχείο του ποταμού Πηνειού, όσο και ιστορικές αναφορές για τη στρατηγική σημασία της κοιλάδας των Τεμπών στο διάβα των αιώνων.