Το μαθησιακό αντικείμενο στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για συζήτηση και έρευνα σχετικά με την ζωή και το έργο του Αλέξανδρου Πάλλη. Μπορούν στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, οι ομάδες των μαθητών να εστιάσουν σε κάποια σημαντικά έργα του, ώστε να τα παρουσιάσουν στην ολομέλεια. Επίσης, μπορούν να μελετήσουν τις αξιόλογες μεταφράσεις, κυρίως της Ιλιάδας που είναι και διδακτικό αντικείμενο για τους μαθητές του Γυμνασίου, αλλά και τα παιδιά του Δημοτικού μπορούν να ασχοληθούν, λόγω της δημοτικής γλώσσας που χρησιμοποιεί. Τέλος, στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών,στις μεγαλύτερες τάξεις, οι μαθητές θα μπορούσαν να γνωρίσουν το έργο του «Νέα Διαθήκη» όπως την έλεγε δηλαδή η μετάφραση των Ευαγγελίων στη Δημοτική και να ερευνήσουν το λόγο για το οποίο υπήρξε αυτή η έντονη αντίδραση και τα επεισόδια που έγιναν γνωστά ως «Ευαγγελικά»