Philippe Hortala: Φυση
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο απεικονίζει έναν πίνακα του Philippe Hortala με τίτλο: Φύση. Πρόκειται για έναν από τους έξι πίνακες του καλλιτέχνη που ανήκουν στη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα. Στην ίδια συλλογή ανήκει και μια παραλλαγή στο ίδιο θέμα. Ο πίνακας είναι λάδι σε καμβά, διαστάσεων 101x82 εκ. και φιλοτεχνήθηκε το 1996. Απεικονίζει ένα αγαπημένο θέμα του καλλιτέχνη, φράουλες. Οι φράουλες βρίσκονται σε έναν αντισυμβατικό κήπο, είναι τεράστιες, καλυμμένες με τεράστια πράσινα φύλλα και τεράστιους μίσχους. Ο Philippe Hortala γεννήθηκε στην Τουλούζη το 1960 και πέθανε με τραγικό τρόπο στο γκαράζ του σπιτιού του το 1998. Ζωγράφισε κέικ, χταπόδια και αστακούς, φράουλες ή κολοκύθες με έναν γκροτέσκο και αλληγορικό τρόπο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο πίνακας μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά τόσο στο πλαίσιο των Εικαστικών όσο και σε ένα ευρύτερο, διαθεματικό πλαίσιο. Στα Εικαστικά οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι/ες σε ομάδες διερευνούν και άλλα έργα του Philippe Hortala και με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού προσπαθούν να ορίσουν χαρακτηριστικά της τέχνης του. Τα χαρακτηριστικά αυτά προσπαθούν να τα εντοπίσουν και στον συγκεκριμένο πίνακα, ο οποίος προβάλλεται στο σύνολο της τάξης. Οι ομάδες προσπαθούν να αιτιολογήσουν τον τίτλο του έργου ή δίνουν εναλλακτικούς τίτλους. Σε άλλη ώρα προσπαθούν και οι ίδιοι να αποδώσουν τμήμα ενός κήπου εικαστικά ή με κολάζ. Σε μια διαθεματική προσέγγιση η συζήτηση εστιάζεται στο μέγεθος κάθε φράουλας, έτσι όπως απεικονίζονται στον συγκεκριμένο πίνακα. Οι ομάδες συζητούν και ανακοινώνουν τα συμπεράσματά τους, ενώ γίνεται προσπάθεια να εστιασθεί η συζήτηση στην υπερκατανάλωση και τα μεταλλαγμένα τρόφιμα (Αγωγή Υγείας). Επίσης ο πίνακας μπορεί να αξιοποιηθεί σε ένα σχέδιο εργασίας με θέμα τη Διατροφή στην Τέχνη ή κάτι παρόμοιο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προβολή του πίνακα στην ολομέλεια της τάξης
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6955
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Διατροφή NutritionΔιατροφή > Καταναλωτικά πρότυπα Consumption standardsΚαταναλωτικά πρότυπα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ