Το παρόν ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία θεμάτων σχετικά με τα Θρησκευτικά και την Ιστορία. Συγκεκριμένα, με αφορμή την προβολή της λιθογραφίας μπορεί να γίνει συζήτηση για το μοναχισμό τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, τις ρίζες του και τη διαχρονική εξέλιξή του μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια, οι μαθητές, κατά ομάδες, αναζητούν στοιχεία της λαϊκής μας παράδοσης που σχετίζονται με τα μοναστήρια, καταγράφουν ασχολίες των μοναχών, την ιεραρχία των μοναστηριών και ανακοινώνουν στην τάξη τα αποτελέσματα των ερευνών τους. Επιπλέον, όλη η τάξη επισκέπτεται κάποιο μοναστήρι, που μπορεί να βρίσκεται στην περιοχή, όπου συζητά με τον υπεύθυνο ή την υπεύθυνη του μοναστηριού για όλα τα προαναφερόμενα θέματα. Επίσης, στην Ιστορία και ειδικότερα στην περίοδο του Βυζαντίου η προβολή του ΜΑ μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα προκειμένου να αναδειχθεί η σχέση μεταξύ της κοσμικής εξουσίας (αυτοκράτορες, ηγεμόνες) και των μοναχών δεδομένου ότι τα μοναστήρια συνήθως ιδρύονταν και χρηματοδοτούνταν απ’ αυτούς (π.χ. Χρυσόβουλλοι Λόγοι). Ακόμη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη διδασκαλία της Γεωγραφίας και συγκεκριμένα ως παράδειγμα ανθρώπινων κατασκευών και δραστηριοτήτων στο φυσικό περιβάλλον. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί. Αποδέκτες και πρωταγωνιστές των παραπάνω δράσεων μπορεί να είναι μαθητές τόσο των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου.