Ιστορικος χαρτης ελληνικων αποικιων (Κατω Ιταλια - Μικρα Ασια)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χάρτης του Barbié de Bocage, που περιλαμβάνεται στο μυθιστόρημα «Voyage du jeune Anacharsis en Grèce, vers le milieu du quatrième siècle avant l’ère vulgaire» (Atlas, Παρίσι, Abel Ledoux fils, 1832) του Γάλλου λόγιου και συγγραφέα Jean Jacques Barthélemy (1716-1795). Ο ήρωας του μυθιστορήματος είναι ένας νεαρός Σκύθης, δημιούργημα μυθοπλασίας, που περιπλανιέται στον αρχαίο ελληνικό κόσμο του 4ου αι. π.X., στον οποίο όμως απαντώνται και αναδρομές στα αρχαϊκά και κλασικά χρόνια. Το βιβλίο έγινε «best seller» την εποχή του. Ο χάρτης στον οποίο απεικονίζονται οι ελληνικές αποικίες της Κάτω Ιταλίας και της Μικράς Ασίας, μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας στην Α΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου, κατά τη διδασκαλία ενότητας με θέμα τον 2ο Αποικισμό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Κατά τη διδασκαλία της ενότητας με θέμα το 2ο Ελληνικό Αποικισμό, ο εκπαιδευτικός πληροφορεί τους μαθητές για τις αιτίες που οδήγησαν τους Έλληνες να προβούν οργανωμένα στην ίδρυση αποικιών κατά την αρχαϊκή εποχή. Ιδιαίτερη προτίμηση έδειξαν οι Έλληνες στην Κάτω Ιταλία και στη Σικελία, όπου ο αριθμός των αποικιών ήταν τόσο μεγάλος ώστε η περιοχή αυτή ονομάστηκε Μεγάλη Ελλάδα. Ο εκπαιδευτικός προβάλλει σε διαδραστικό πίνακα τον χάρτη που φιλοτέχνησε ο Γάλλος Barbié de Bocage και προτείνει στους μαθητές να σημειώσουν τις ελληνικές πόλεις που λειτούργησαν ως μητροπόλεις και τις αποικίες που ίδρυσαν στην Κάτω Ιταλία και στη Σικελία. Αναφέρει στους μαθητές ζευγάρια μητρόπολης-αποικίας/αποικιών και ζητά από έναν μαθητή να τα τοποθετήσει στον χάρτη. Για παράδειγμα: Ευβοείς – Κύμη και Νάξος, Κορίνθιοι – Συρακούσες, Μέγαρα – Υβλαία Μέγαρα και Σελινούντας, Φωκείς – Ελέα κτλ. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές αποκτούν οπτική εικόνα του φαινομένου του αποικισμού στην περιοχή της Κάτω Ιταλίας και της Σικελίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6978
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ