Το δημοσίευμα μπορεί, αφού εκτυπωθεί και αναπαραχθεί, να διανεμηθεί στους μαθητές ως κείμενο αναφοράς σχετικά με τα ήθη της ελληνικής επαρχίας κατά τον 19ο αιώνα. Οι μαθητές, αφού διαβάσουν το κείμενο με προσοχή και βοηθηθούν στην εξομάλυνση τυχόν γλωσσικών δυσκολιών που πιθανώς θα προκύψουν εξαιτίας του αρχαΐζοντος λόγου, θα κληθούν να εντοπίσουν το θέμα της καταγγελίας. Η ταπεινή συμπεριφορά του σχολάρχη, ο μικροαστισμός, ο έντονος κοινωνικός έλεγχος, οι πρακτικές της πολιτικής πατρωνίας αλλά και συνήθειες, όπως η επίσκεψη στο ταχυδρομείο και η συνδρομή στον περιοδικό τύπο, είναι κάποιοι από τους άξονες που προκύπτουν από τη μελέτη του κειμένου και αξίζει να αναδειχτούν. Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί και ως παράλληλο κάποιου ηθογραφικού διήγηματος από τη λογοτεχνική παραγωγή του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα, ώστε να διαγραφούν ευκρινέστερα ορισμένες πτυχές του βίου εκείνης της περιόδου στην ελληνική ύπαιθρο.