Αργυροπουλος Βασιλης, Έλληνας κορυφαιος κωμικος ηθοποιος, πρωταγωνιστης και θιασαρχης του συγχρονου ελληνικου θεατρου (1894-1953)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει τον Βασίλη Αργυρόπουλο, ηθοποιό, σκηνοθέτη και θιασάρχη του ελληνικού θεάτρου. Γεννήθηκε στη Πάρο το 1894. Μετά τις γυμνασιακές του σπουδές ακολούθησε τη θεατρική καριέρα με πρώτη εμφάνισή του το 1910 στο θέατρο "Νέα Σκηνή". Προσελήφθη από τον θίασο Κοτοπούλη όπου και ανέλαβε κύριους κωμικούς αλλά και δραματικούς ρόλους μέχρι το 1924. Τον ίδιο καιρό ασχολήθηκε και με τη μετάφραση ξένων θεατρικών έργων. Το 1924 δημιούργησε τον θίασο με την επωνυμία "Ελληνική Κωμωδία Β. Αργυρόπουλου" ανεβάζοντας παραστάσεις στα θέατρα της Αθήνας "Κεντρικόν" και "Αλάμπρα", στο "Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς" καθώς και στα θέατρα των μεγαλυτέρων πόλεων της Ελλάδας, συνεχίζοντας στη συνέχεια και στο εξωτερικό. Το 1935 δημιούργησε το δικό του θέατρο επί της οδού Ιπποκράτους στην Αθήνα, το ομώνυμο "Θέατρο Β. Αργυρόπουλου". Οι μεγαλύτερες επιτυχίες του με μεγάλη σειρά παραστάσεων ήταν "Ο Άρχοντας του κόσμου" του Τίμου Μωραϊτίνη, "Το στραβόξυλο", του Δημήτρη Ψαθά, "Έρως εις το τετράγωνον", του Ιωαννόπουλου, "Ο έρως θέλει ξύλο", του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου. Ο Αργυρόπουλος το 1945 εξέδωσε και μια ενδιαφέρουσα μελέτη της θεατρικής τεχνικής με τον τίτλο "Η τέχνη του ηθοποιού". Είχε τιμηθεί από τον Βασιλιά Παύλο καθώς και από το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αλεξάνδρειας. Στην εκατονταετηρίδα από την γέννηση του τα Ελληνικά Ταχυδρομεία τον τίμησαν με έκδοση σχετικού αναμνηστικού γραμματοσήμου. Απεβίωσε το 1953.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αναπαραγωγή της φωτογραφίας που απεικονίζει τον σπουδαίο Έλληνα κωμικό Βασίλη Αργυρόπουλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη της βιογραφίας του. Μελετώντας την σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του, στην πραγματικότητα οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν το ελληνικό θέατρο στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα μια και ο Αργυρόπουλος είχε συνεργαστεί με τους σημαντικότερους θιάσους όπως της Κοτοπούλη, της Κυβέλη κλπ. Αυτό μπορεί να αποτελέσει αφορμή ώστε τα παιδιά να ερευνήσουν τα βιογραφικά αυτών των θιάσων και των θιασαρχών τους για να προσεγγίσουν καλύτερα τις συνθήκες λειτουργίας του ελληνικού θεάτρου το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Σε μια εποχή που τα μέσα ψυχαγωγίας ήταν περιορισμένα ο ρόλος του θεάτρου ήταν πολύ σημαντικός και τα διαθέσιμα μέσα πολύ λιγότερα. Σε δεύτερο στάδιο και επειδή ο Αργυρόπουλος είχε πρωταγωνιστήσει σε έργα των σημαντικότερων θεατρικών συγγραφέων (κωμωδιών κυρίως) της εποχής του όπως των Ψαθά, Σακελλάριου, Μωραϊτίνη κ.ά, μπορεί να ακολουθήσει έρευνα στα βιογραφικά αυτών των συγγραφέων για να σχηματίσουν οι μαθητές μια εικόνα των σημαντικών αυτών δημιουργών και των έργων τους. Μπορεί να προγραμματιστεί προβολή σκηνών ή ολόκληρων έργων ώστε να γίνει κατανοητό το πνεύμα με το οποίο έγραφαν. Μπορεί να ακολουθήσει σύγκριση με ανάλογες πολυδιαφημισμένες σύγχρονες παραγωγές που αυτοχαρακτηρίζονται "κωμωδίες" και κινούνται στα όρια της χυδαιότητας. Αυτή η εργασία σκοπό έχει να οξύνει το αισθητήριο των παιδιών και την βελτίωση του επιπέδου τους ως ακροατών. Η εργασία μπορεί να ολοκληρωθεί με μια συζήτηση για τον ρόλο του θεάτρου σήμερα, και μια επίσκεψη σε έναν θεατρικό χώρο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7019
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Ιστορία Θεάτρου/Θεατρολογία Drama/Theatre HistoryΙστορία Θεάτρου/Θεατρολογία
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Μορφές/Είδη Θεάτρου Theatrical FormsΜορφές/Είδη Θεάτρου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ