Σχεδιο των αρχαιων τειχων της Τιρυνθας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το τεκμήριο αντλήθηκε από το βιβλίο του Theodore Du Moncel Excursion from Athens to Nafplio in 1843, το οποίο μεταφράστηκε στα ελληνικά το 1984: DU MONCEL, Théodore. Οδοιπορικό του 1843 από την Αθήνα στο Ναύπλιο [Excursion from Athens to Nafplio in 1843], Athens, Olkos-Ariadni, 1984. Το βιβλίο περιλαμβάνει σχέδια του συγγραφέα σε λιθογραφίες και ξυλογραφίες τα οποία αποτυπώνουν το ελληνικό τοπίο, χτιστό και φυσικό περιβάλλον, κατά την Οθωνική περίοδο. Ο Γάλλος Théodose Achille Louis Vicomte du Moncel (1821-1884), απόγονος ευγενών από τη Νορμανδία, γεννήθηκε στο Παρίσι και εκτός από ικανός σχεδιαστής και χαράκτης διακρίθηκε κυρίως ως επιστήμονας ειδικός στον ηλεκτρισμό και στα μαθηματικά. Σε νεαρή ηλικία πραγματοποίησε μία περιήγηση στην Ελλάδα (1844), όπου και σχεδίασε με άνεση αρχαιολογικές τοποθεσίες, μνημεία και πόλεις. Το ταξίδι του ξεκίνησε από τη Βενετία (Νοέμβριος 1843) και μετά την Ελλάδα συνεχίστηκε στην Κωνσταντινούπολη, ενώ στην επιστροφή στάθμευσε στη Μάλτα, τη Μεσσήνη και τη Νάπολη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το τεκμήριο αξιοποιείται σε συνδυασμό με σύγχρονες κατόψεις του αρχαιολογικού χώρου της Τίρυνθας για τη διδασκαλία της μηκυναϊκής αρχιτεκτονικής στην αντίστοιχη διδακτική ενότητα στο μάθημα της Ιστορίας. Μπορεί να συνδυαστεί με επίσκεψη στην Τίρυνθα και να αξιοποιηθεί κατά την προπαρασκευαστική διδασκαλία πριν από τη διδακτική επίσκεψη. Αξιοποιείται, επίσης, στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας ή σε project (περιβαλλοντικό, πολιτιστικό, κλπ). Σε κάθε περίπτωση, ο διδάσκων θα πρέπει να εξηγήσει τον ρόλο των ευρωπαίων περιηγητών στην σταδιακή εξέλιξη της αρχαιολογικής έρευνας στη χώρα μας και τα σχέδια του Du Moncel είναι κατάλληλα για αυτήν την εισαγωγή. Σε περίπτωση που το τεκμήριο δοθεί στους μαθητές συνοδευόμενο από φύλλο εργασίας, οι ενδεικτικές ερωτήσεις μπορεί να είναι οι εξής: α) Τί απεικονίζει το σχέδιο; Ποιός το φιλοτέχνησε; Για ποιόν λόγο; Πού δημοσιεύτηκε το σχέδιο και με ποιόν σκοπό; Ποιούς νομίζετε ότι ενδιέφερε η έκδοση και ποιούς επηρέασε; β) Να συγκρίνετε το σχέδιο με την κάτοψη της ακρόπολης της Τίρυνθας που θα βρείτε στον αρχαιολογικό οδηγό του αρχαιολογικού χώρου ή στο διαδίκτυο (π.χ. ιστοσελίδα ΥΠΠΟ). Τί παρατηρείτε; Εξηγήστε σε τί οφείλονται οι διαφορές. γ) Εντοπίστε στο σχέδιο τα σημεία που έχουν αναστηλωθεί σήμερα. Ποιά είναι αυτά; Ποιά η λειτουργία τους;


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7039
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Οικισμοί SettlementsΟικισμοί
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ