Η πολιορκια της Ροδου απο τους Οθωμανους το 1480.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το τεκμήριο αντλήθηκε από το βιβλίο του ADELPHUS, i.e. Johann Adolph Meulich.Die Türckisch Chronica von irem Vrsprung anefang und Regiment bisz vff dise Zeit sampt yre kriegen und streyten mit den christen begangen, Erbämrklich zü lesen, Strasburg, Martin Flach, M.CCCC.XIII [=1513] και είναι λιθογραφία. Παρουσιάζει την πολιορκία της Ρόδου από τους Οθωμανούς κατά τον Βενετοτουρκικό πόλεμο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας, στη διδακτική ενότητα που σχετίζεται με τους Βενετοτουρκικούς πολέμους. Η ενότητα μπορεί να διδαχθεί ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, ενδεχομένως στο εργαστήριο πληροφορικής. Ο διδάσκων δίνει στους μαθητές το τεκμήριο μαζί με φύλλο εργασίας, που περιέχει τις παρακάτω ενδεικτικές ερωτήσεις: α) Αφού διαβάσετε τα στοιχεία για τον Πρώτο Βενετοτουρκικό Πόλεμο και την περιγραφή της πολιορκίας της Ρόδου από τους Οθωμανούς, να εξηγήσετε την εικόνα συσχετίζοντάς την με τα ιστορικά γεγονότα. Ποιά πλοία φέρουν πανιά με την εικόνα του σταυρού; Πώς λέγεται το κάστρο που διαφαίνεται στην στεριά; Τί τύπος πλοίου ανήκει στον στόλο των Οθωμανών; Να αντλήσετε πληροφορίες από το διαδίκτυο. β) Βρείτε στο διαδίκτυο και άλλες εικόνες, που απεικονίζουν την πολιορκία της Ρόδου και συσχετίστε τες με αυτήν του Adelphus. Ποιές ομοιότητες ή διαφορές παρατηρείτε; γ) Αντλήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τους βασικους πρωταγωνιστές της πολιορκίας (π.χ. Μωάμεθ Β΄, Jean Bonpar de Lastic, κλπ). Προσπαθήστε να τοποθετήσετε τα πρόσωπα σσε σχέση με την εικόνα. δ) Για ποιόν λόγο θεωρείτε ότι ήταν σημαντικό το ιστορικό γεγονός της πολιορκίας της Ρόδου; Ποιό ήταν το διακύβευμα; Τοποθετήστε τα γεγονότα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διακρατικών σχέσεων και διπλωματικών γεγονότων και συζητήστε τα συμπεράσματά σας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7041
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ