Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας, στη διδακτική ενότητα που σχετίζεται με τους Βενετοτουρκικούς πολέμους. Η ενότητα μπορεί να διδαχθεί ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, ενδεχομένως στο εργαστήριο πληροφορικής. Ο διδάσκων δίνει στους μαθητές το τεκμήριο μαζί με φύλλο εργασίας, που περιέχει τις παρακάτω ενδεικτικές ερωτήσεις: α) Αφού διαβάσετε τα στοιχεία για τον Πρώτο Βενετοτουρκικό Πόλεμο και την περιγραφή της πολιορκίας της Ρόδου από τους Οθωμανούς, να εξηγήσετε την εικόνα συσχετίζοντάς την με τα ιστορικά γεγονότα. Ποιά πλοία φέρουν πανιά με την εικόνα του σταυρού; Πώς λέγεται το κάστρο που διαφαίνεται στην στεριά; Τί τύπος πλοίου ανήκει στον στόλο των Οθωμανών; Να αντλήσετε πληροφορίες από το διαδίκτυο. β) Βρείτε στο διαδίκτυο και άλλες εικόνες, που απεικονίζουν την πολιορκία της Ρόδου και συσχετίστε τες με αυτήν του Adelphus. Ποιές ομοιότητες ή διαφορές παρατηρείτε; γ) Αντλήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τους βασικους πρωταγωνιστές της πολιορκίας (π.χ. Μωάμεθ Β΄, Jean Bonpar de Lastic, κλπ). Προσπαθήστε να τοποθετήσετε τα πρόσωπα σσε σχέση με την εικόνα. δ) Για ποιόν λόγο θεωρείτε ότι ήταν σημαντικό το ιστορικό γεγονός της πολιορκίας της Ρόδου; Ποιό ήταν το διακύβευμα; Τοποθετήστε τα γεγονότα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διακρατικών σχέσεων και διπλωματικών γεγονότων και συζητήστε τα συμπεράσματά σας.