Εξοπλσμος καμηλων για ταξιδι στην ερημο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έγχρωμη λιθογραφία που απεικονίζει μια ομάδα καμηλών με τους καμηλιέρηδες και ένα άλογο. Οι καμήλες φέρουν τον εξοπλισμό τους και είναι έτοιμες προκειμένου να δεχτούν το φορτίο που θα μεταφέρουν στην έρημο. Η ομάδα ξαποσταίνει κοντά σε ένα δέντρο ενώ στο βάθος διακρίνεται μια πυραμίδα, στοιχείο που τοποθετεί την εικόνα στην περιοχή της Αιγύπτου. Οι καμήλες υπήρξαν το βασικό μεταφορικό μέσο στην έρημο απαραίτητες για την επιβίωση εκεί. Περιέχεται στο οδοιπορικό του Γάλλου Goupil-Fesquet ο οποίος ταξίδεψε στην ανατολή παρέα με τον καλλιτέχνη θείο του Émile Jean-Horace Vernet και το γνωστό, για τις πρώτες φωτογραφίες της Ακρόπολης και των Πυραμίδων, Gaspard-Pierre-Gustave Joly de Lotbinière. Το οδοιπορικό ξεκίνησε τον Oκτώβριο του 1839 και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 1840. Η λιθογραφία, αναφέρει η Βικιπαίδεια, είναι μια τεχνική εκτύπωσης, η οποία επινοήθηκε το 1798 περίπου από τον Α. Ζένεφελντερ και στηρίζεται στο γεγονός ότι το νερό και οι λιπαρές ουσίες δεν αναμιγνύονται ποτέ.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Οι μαθητές αναγνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Ακολουθεί συζήτηση τόσο για τα αναγκαιότητα όσο και για τη χρησιμότητα της καμήλας στις μεταφορές της ερήμου. Στη συνέχεια οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία για τη χρησιμοποίηση των ζώων από τον άνθρωπο στην καθημερινή του ζωή ιδιαίτερα σε περιοχές με ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες. Έτσι μια ομάδα βρίσκει στοιχεία για τις μεταφορές με τα έλκηθρα με τη χρήση ταράνδων ή σκύλων στις παγωμένες περιοχές, τις καμήλες στις περιοχές των ερήμων, τους ελέφαντες στη ζούγκλα της ΝΑ Ασίας, τα γιακ στα Ιμαλάια. Αφού παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας στην ολομέλεια, οι μαθητές συζητούν για την προσφορά των ζώων στην επιβίωση και εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ιδιαίτερα στην προ των μηχανών εποχή. Επίσης, οι μαθητές των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για το ζώο, πού ζει, τι τρώει, πόσα μικρά γεννάει, τα είδη καμήλας που υπάρχουν (Βακτριανή, Αραβική), τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους κ.ά. Επιπλέον, μπορεί να ζητηθεί περιγραφή του ζώου και όταν τα παιδιά αναφέρουν για την καμπούρα ή τις καμπούρες στην πλάτη του να τους ζητηθεί να ερευνήσουν και να εξηγήσουν σε τι χρησιμεύουν. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7059
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Βιολογία BiologyΒιολογία > Οργανισμοί και Περιβάλλον Organisms and EnvironmentΟργανισμοί και Περιβάλλον > Άνθρωπος και Περιβάλλον Human and the EnvironmentΆνθρωπος και Περιβάλλον
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι Text typesΚειμενικοί τύποι > Περιγραφή DescriptionΠεριγραφή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ