Μοναστηρι στη Ρουμανια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο του Luigi Mayer και απεικονίζει το μοναστήρι του Αγίου Νικολάου στην περιοχή Curtea de Argeş, στη Ρουμανία. Ο Μayer ήταν Ιταλογερμανός ζωγράφος (1755-1803), o οποίος γεννήθηκε στη Ρώμη. Έκανε αρκετά ταξίδια σε Ευρώπη και Οθωμανική Αυτοκρατορία και δημιούργησε αρκετά έργα, τα οποία παρουσιάζουν τοπία αλλά και στιγμές από την καθημερινή ζωή των κατοίκων. Η πόλη Άρτζες ήταν η πρώτη πρωτεύουσα της Βλαχίας. Στην αυλή του παλατιού του ηγεμόνα Μπασαράμπ σώζεται η ηγεμονική εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Ο ναός ιδρύθηκε το 1192 ή το 1262 και είναι ο πιο παλιός σωζόμενος ναός στη Ρουμανία. Μέσα στο ναό, ανάμεσα σε άλλους, βρίσκεται ο τάφος του ηγεμόνα Βλάϊκου Βόδα, ο οποίος είναι δεύτερος κτήτορας της Μονής Κουτλουμουσίου του Αγίου Όρους. Μέσα στο ναό, ο οποίος είναι Βυζαντινού τύπου, τα ειλητάρια και οι επιγραφές των αγίων που βρίσκονται στο Άγιο Βήμα είναι γραμμένα στην ελληνική γλώσσα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα ερέθισμα για τους μαθητές για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με τη θρησκεία της Ρουμανίας αλλά και τον τρόπο λατρείας τους. Οι μαθητές βρίσκουν στοιχεία σχετικά με τους ναούς στην περιοχή της Ρουμανίας και τους συγκρίνουν με τις Ελληνικές εκκλησίες. Καταθέτουν δεδομένα για τον ρουμανικό μοναχισμό και την ησυχαστική παράδοση που καλλιεργήθηκε στα ιερά αυτά μέρη και επισημαίνουν τους κρίκους πνευματικού συνδέσμου των δύο λαών. Επιπλέον συλλέγουν πληροφορίες για τα μοναστήρια του Αγίου Όρους και καταγράφουν τη στενή σχέση που έχουν με αυτά της Ρουμανίας. Τέλος, βρίσκουν στο διαδίκτυο videos με την περιγραφή των ρουμανικών ναών και σημειώνουν τα σημαντικά στοιχεία από τον εσωτερικό διάκοσμό τους, επισημαίνοντας την ιδιαιτερότητα που παρουσιάζουν οι τέχνες του ψηφιδωτού και της τοιχογραφίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7061
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Λατρεία WorshipΛατρεία > Θεία Λειτουργία Divine LiturgyΘεία Λειτουργία
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ναοδομία Church architectureΝαοδομία
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ