Το Ταγμα των Ελλασονων Καπουτσινων στη Μαλτα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το Τάγμα Αδελφών Ελάσσονων Καπουτσίνων, είναι θρησκευτικό μοναχικό τάγμα της Καθολικής Εκκλησίας. Προέρχονται από το μοναστικό τάγμα των Φραγκισκανών. Ονομάσθηκαν έτσι από το κάλυμμα, την κουκούλα που έφεραν στο κεφάλι τα μέλη του. Οι Καπουτσίνοι επέδειξαν ιδιαίτερη φροντίδα και στοργή προς τους δυστυχείς και γρήγορα κέρδισαν την αγάπη και την εκτίμηση του λαού. Το Τάγμα αυτό εισήλθε στη Γαλλία το 1572, επί Αικατερίνης των Μεδίκων και Καρόλου Β΄ όπου και έτυχε μεγάλης διάδοσης. Στο καταστατικό του, τέθηκε ως βάση του, η πιστή τήρηση των κανόνων του Αγίου Φραγκίσκου. Με αυτό επιβαλλόταν η πενία και απαγορεύονταν η ιδιοκτησία τόσο στους ίδιους τους μοναχούς όσο και στις Μονές τους. Αν και υπέρμαχοι των φτωχών, προσέλκυσαν στις τάξεις τους πολλούς γόνους της ανώτερης αριστοκρατίας ακόμα δε και βασιλικούς γόνους. Στην Ελλάδα οι Καπουτσίνοι ίδρυσαν δύο μεγάλες Μονές, την Μονή Καπουτσίνων Αθηνών και την Μονή Καπουτσίνων Άνδρου στην Αθήνα και στην Άνδρο αντίστοιχα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο διαδραστικό πίνακα ή με το βιντεοπροβολέα προβάλλεται το συγκεκριμένο φωτογραφικό τύπωμα από τη συλλογή του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη. Επίσης προβάλλεται φωτογραφία χριστιανών ορθόδοξων μοναχών και καλογραιών, μοναχών Ινδουιστών (Αγκόρι), Βουδιστών μοναχών (Σαολίν), Μωαμεθανών, Ισλαμιστών μοναχών και άλλων που μονάζουν σε διάφορες χώρες του κόσμου (Κίνα, Ιαπωνία, Θιβέτ). Γίνεται αναφορά στις ενδυματολογική τους παράδοση, ανάλογα με το θρήσκευμα, αλλά και τις κλιματολογικές και ιστορικές συνθήκες στις οποίες αναπτύχθηκαν.
Στο πάτωμα της τάξης απλώνεται χαρτί του μέτρου. Υπό τους ήχους κλασσικής μουσική (ώστε να δημιουργηθεί υποστηρικτικό κλίμα), οι εκπαιδευόμενοι/ες σηκώνονται, όταν νιώσει έτοιμος/η ο καθένας/μια, και γράφουν φράσεις ή λέξεις, που εκφράζουν την αγάπη στον άνθρωπο, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από όλες τις θρησκείες. Ακολουθεί συζήτηση για όλα όσα γράφηκαν. Το χαρτί του μέτρου το αναρτούν σε κοινόχρηστο χώρο του κτιρίου.
Χωρίζονται οι εκπαιδευόμενοι/ες σε ομάδες για την ανεξιθρησκεία, από το παρελθόν, μέχρι και τη σύγχρονη εποχή.
Φτιάχνουν έναν εννοιολογικό χάρτη στον υπολογιστή (CmapTools), στον οποίο αναγράφουν στοιχεία της ανεξιθρησκείας και αντίστοιχα στοιχεία της μισαλλοδοξίας και του φανατισμού.
Μαθαίνουν για τη ζωή των χριστιανών μοναχών. Αν υπάρχει η δυνατότητα, επισκέπτονται ένα μοναστήρι και συνομιλούν με μοναχούς ή μοναχές.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/708
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα Non-Christian ReligionsΜη Χριστιανικά Θρησκεύματα
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Πίστη FaithΠίστη > Ουσία-Προσφορά-Αμφισβήτηση Essence-Contribution-DoubtingΟυσία-Προσφορά-Αμφισβήτηση
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ