Περιηγητες στη Σμυρνη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο του Jacob Spon, στο οποίο απεικονίζεται πανοραμικά η περιοχή της Σμύρνης. Επιπλέον, στο έργο βλέπουμε τους δυο περιηγητές, Spon και Wheler, να ατενίζουν από ψηλά την περιοχή πάνω στα άλογά τους. Ο Spon ήταν Γάλλος γιατρός και αρχαιολόγος, ο οποίος εγκατέλειψε το επάγγελμά του για να ακολουθήσει το πάθος του για την κλασική αρχαιότητα. Ο George Wheler ήταν Άγγλος ερασιτέχνης βοτανολόγος που είχε ξεκινήσει το δικό του ταξίδι στην Ανατολή στα 1673. Στη Ρώμη συνάντησε τον Spon και συνέχισαν μαζί το ταξίδι για την Ανατολή. Η Σμύρνη είναι το σημαντικότερο λιμάνι της Τουρκίας και βρίσκεται στα παράλια της Μικράς Ασίας. Η ιστορία της πόλης ξεκινά γύρω στο 3000 π.Χ. Οι χριστιανοί της περιοχής υπέστησαν πολλές καταστροφές και σφαγές με αποκορύφωμα τη Μικρασιατική Καταστροφή. Σήμερα η πόλη αποτελεί μεγάλο αστικό κέντρο, το οποίο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις αναπτυγμένες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί για τους μαθητές ένα ερέθισμα για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την περιοχή της Σμύρνης αλλά και των παραλίων της Μικράς Ασίας γενικότερα. Οι μαθητές βρίσκουν στοιχεία για την ανάπτυξη του ελληνικού στοιχείου στην περιοχή πριν τη Μικρασιατική Καταστροφή και καταγράφουν και τις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις που βρίσκονται στα παράλια. Σημειώνουν τα σημαντικά γεγονότα τα οποία διαδραματίστηκαν στη Σμύρνη από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα. Αναζητούν στο διαδίκτυο videos και φωτογραφίες από τη Μικρασιατική Καταστροφή και προσπαθούν να ερμηνεύσουν τους λόγους που η πόλη κάηκε. Συζητούν για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στη χώρα και κυρίως στην Αθήνα με την εγκατάσταση των προσφύγων και επισημαίνουν τα κοινά ονόματα μεταξύ των περιοχών της Αθήνας με αυτά των πόλεων της Μικράς Ασίας. Τέλος προσπαθούν να αναπαραστήσουν στο χαρτί τη μεγάλη πυρκαγιά που κατέστρεψε την πόλη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7094
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Library of Aikaterini Laskaridis Foundation
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Βιόσφαιρα
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Κοινωνική ζωή και Πολιτισμός
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > War events
Εικαστικά > Painting
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ