Γιορτη στα Θεραπεια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο του Luigi Mayer, το οποίο παρουσιάζει μια γιορτή στην περιοχή Θεραπειά στη βορειοδυτική ακτή του Βοσπόρου. Ο Mayer ήταν Ιταλογερμανός ζωγράφος ο οποίος γεννήθηκε στη Ρώμη το 1755. Κατά τη διάρκεια των περιηγήσεών του ο Mayer ζωγράφισε τοπία αλλά και σκηνές από την καθημερινή ζωή των κατοίκων. Tα Θεραπειά είναι μια πολύ ιδιαίτερη περιοχή και βρίσκεται στα βόρεια προάστεια της Κωνσταντινούπολης. Είναι ένα παλιό ελληνικό χωριό που κατοικούνταν κυρίως από αστικές οικογένειες Κωνσταντινοπολιτών. Στην περιοχή έμενε Ελληνικός και Αρμενικός πληθυσμός. Μέχρι και την δεκαετία του 1950 διέθετε μια από τις πιο ισχυρές ελληνικές κοινότητες στην Πόλη και διατηρούσε δημοτικό σχολείο, φιλόπτωχο ταμείο. Σημαντικό του πολιτιστικό στοιχείο αποτελούσε ο Μητροπολιτικός ναός του Αγίου Γεωργίου. Με τις εξελίξεις του 1955 πολλές οικογένειες μετακόμισαν σε άλλες περιοχές μέσα στη Πόλη καθώς και στην Ελλάδα και ο ναός λεηλατήθηκε. Σήμερα στα Θεραπειά μένουν πολύ λίγες οικογένειες Ελλήνων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα έναυσμα για να αναζητήσουν οι μαθητές πληροφορίες σχετικά με τα ελληνικά χωριά, τα οποία βρίσκονται γύρω από την Κωνσταντινούπολη. Μαθαίνουν την κοινωνικοπολιτική αλλά και πολιτιστική ζωή του ελληνικού στοιχείου. Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία των περιοχών μετά την απελευθέρωση από τον Τουρκικό Ζυγό. Συζητούν για τη ζωή του ελληνικού πληθυσμού στην Ευρωπαϊκή Τουρκία, την προσπάθειά του να μην αφομοιωθεί αλλά και το σημαντικό ρόλο που έπαιξε στην περιοχή με την οικονομική του ανάπτυξη. Τα παιδιά βρίσκουν στοιχεία για την περιοχή του Βόσπορου και το ρόλο του στις εμπορικές συναλλαγές. Αναζητούν και καταθέτουν στην ολομέλεια και τα άλλα ονόματα της περιοχής καθώς και το μύθο της Μήδειας, από τον οποίο δόθηκε στην τοποθεσία το όνομα "Φαρμακέα". Τέλος, βρίσκουν στη βιβλιοθήκη του σχολείου το βιβλίο της Μ. Ιορδανίδου «Λωξάνδρα», διαβάζουν αποσπάσματα και κατανοούν τον τρόπο που οι Έλληνες επιβίωναν στην περιοχή. Πότε παίρνοντας δυναμικές πρωτοβουλίες και πότε κάνοντας κινήσεις ελιγμού και τακτικής στην καθημερινότητά τους, πάντα με απώτερο σκοπό να κρατήσουν τις ισορροπίες με Τούρκους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7095
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Κοινωνική ζωή και Πολιτισμός Social life and CulturΚοινωνική ζωή και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Αργολικός Κύκλος Argolic CycleΑργολικός Κύκλος
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Economics EconomicsEconomics
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία Vocabulary - SemanticsΛεξιλόγιο - Σημασιολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ