Αγορα στην Ιερουσαλημ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια λιθογραφία του Ιταλογερμανού ζωγράφου Luigi Mayer (1755-1803), το οποίο απεικονίζει ένα κομμάτι της αγοράς στην Ιερουσαλήμ. Ο Mayer γεννήθηκε στη Ρώμη και υπήρξε από τους πρώτους Ευρωπαίους ζωγράφους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ταξίδεψε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1776 και το 1794, και έγινε γνωστός για τα σκίτσα και τους πίνακες ζωγραφικής του τα οποία παρουσιάζουν πανοραμικά τοπία. Σε ταξίδι στην Αίγυπτο ζωγράφισε τα μνημεία της και το Νείλο. Η Ιερουσαλήμ θεωρείται οικουμενική, η πρωτεύουσα δύο λαών, ο τόπος της Ημέρας της Κρίσεως και το πεδίο μάχης της σημερινής σύγκρουσης πολιτισμών. Είναι η πόλη που υπάρχει δύο φορές – μία στον ουρανό και μία στη γη. Ιδρύθηκε γύρω στο 1900 π.Χ. Το αρχικό της όνομα ήταν Ουρσαλίμ: το δεύτερο συνθετικό, «σαλίμ», είναι ίσως μια αλλοίωση του ονόματος του θεού «Σαλέμ», ο οποίος είναι ο θεός του βραδινού αστεριού. Το όνομα της πόλης ίσως σημαίνει «Ο Σαλέμ ίδρυσε».

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα ερέθισμα για τους μαθητές σχετικά με την πόλη της Ιερουσαλήμ. Τα παιδιά αναζητούν πληροφορίες για την πόλη και την πορεία της στην ιστορική γραμμή. Καταγράφουν τα σημαντικά γεγονότα, τα οποία άλλαξαν το ρουν της Ιστορίας και σημειώνουν τη σχέση της θρησκείας μας με τη συγκεκριμένη πόλη. Ανακαλύπτουν και αναφέρουν στην ολομέλεια τα ιστορικά της μνημεία και αναζητούν τους λόγους για τους οποίους η πόλη θεωρείται θρησκευτικό κέντρο του χριστιανικού τομέα. Βρίσκουν στοιχεία για την έννοια του μονοθεϊσμού και τις μονοθεϊστικές θρησκείες και τις συγκρίνουν με το Χριστιανισμό. Επιπλέον, προσπαθούν μέσα από ιστορικά γεγονότα να καταγράψουν τους λόγους για τους οποίους η συγκεκριμένη πόλη έχει γίνει πεδίο μαχών και εκρήξεων βίας. Τέλος αφού περιγράψουν την εικόνα, βρίσκουν πληροφορίες και εικόνες και από άλλα φημισμένα παζάρια της Ανατολής, τα οποία και συγκρίνουν με το παζάρι ή τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς τους. Εξάγουν συμπεράσματα για τη χρησιμότητα των παζαριών (εμπόριο, συναλλαγές, επικοινωνία ανθρώπων, λαών, αλληλεπίδραση, ανταλλαγή ιδεών).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7096
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Βιόσφαιρα
Ιστορία > Προϊστορία > Κοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή
Θρησκευτικά > Εκκλησιαστική Ιστορία > Σύγχρονα ιστορικά, γεωγραφικά και κοινωνικά στοιχε...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ