Ναος της Αφαιας στην Αιγινα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει την κάτοψη των κιόνων του Ναού της Αφαίας στην Αίγινα, του Γάλλου αρχαιολόγου Jacob Spon, το οποίο βρίσκεται στο έργο του «Voyage d'Italie, de Dalmatie, de Grèce et du Levant, fait aux années 1675&1676». Ο Spon ήταν προτεστάντης Γάλλος γιατρός, που ουσιαστικά είχε εγκαταλείψει το επάγγελμά του, ακολουθώντας το πάθος του για την κλασική αρχαιότητα. Ήταν από τους πρώτους που ασχολήθηκε με τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Στο έργο του ο Spon δίνει τις πρώτες ολοκληρωμένες και ακριβείς περιγραφές των μνημείων της Αθήνας, στις οποίες όμως προέχουν οι δικές του παρατηρήσεις. Ο ναός της Αφαίας αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής και βρίσκεται στα βορειοανατολικά του νησιού της Αίγινας. Η ιστορία του ναού ξεκινά γύρω στο 2.000 π.Χ. Τότε είχε οικοδομηθεί ένα ιερό προς τιμήν γυναικείας θεότητας. Οι ενδείξεις για κτίσματα τοποθετούνται τον 8ο αι. π.Χ.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα έναυσμα για τους μαθητές για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με το νησί της Αίγινας, την ιστορία του, τον πολιτισμό του και την εξέλιξή του στο χρόνο. Τα παιδιά βρίσκουν στοιχεία για το ναό της Αφαίας, την οικοδόμησή του και περιγράφουν τον τρόπο που έχει κατασκευαστεί. Καταθέτουν στοιχεία και από άλλους ναούς που χτίστηκαν την ίδια περίοδο και τους συγκρίνουν. Τονίζουν το ρόλο που έπαιζαν οι Θεότητες στην Αρχαία Ελλάδα, βρίσκουν τα είδη των ρυθμών και καταγράφουν τις διαφορές τους. Τέλος, προσπαθούν να αποτυπώσουν σε χαρτί, χρησιμοποιώντας στοιχεία από τη γεωμετρία, ένα σχεδιάγραμμα του ναού της Αφαίας καθώς και εικόνες από τα αετώματα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7101
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Δωδεκάθεο Twelve OlympiansΔωδεκάθεο
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Βιόσφαιρα BiosphereΒιόσφαιρα
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ