H πηγη της Καλλιροης στην Αθηνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Ιταλού ζωγράφου Simone Pomardi (1760-1830), που στο δίτομο οδοιπορικό του, περιγράφει το ταξίδι του στην Eλλάδα με τον Άγγλο αρχαιολόγο Ed. Dodwell (1805-1806). Στο έργο του 1820, που ξεχωρίζει για την ευκρίνεια, τη συνέπεια στην τοπογραφία και παράλληλα για την ιδιαίτερη ζωγραφική του αίσθηση, διακρίνουμε τα νερά της πηγής, το τοπίο με την αττική γη, την ανθρώπινη δραστηριότητα με την παρουσία των ψαράδων και στο βάθος το Ναό του Ολυμπίου Διός. Η πηγή της Καλλιρόης στην Αθήνα, ήταν η μόνη κατά τον Παυσανία πηγή στην αρχαία Αθήνα με καλό και πόσιμο νερό. Στα χρόνια των Πεισιστρατιδών τα νερά της διοχετεύθηκαν στην περίφημη Εννεάκρουνο, που ο Παυσανίας τοποθετεί στην περιοχή της Αγοράς, πλησίον του Ελευσινίου, ενώ ο Ηρόδοτος και ο Θουκυδίδης, εντοπίζουν τη θέση της νοτιοανατολικά της Αγοράς, κοντά στην κοίτη του Ιλισσού ποταμού, ίσως σε σημείο πίσω από την σημερινή εκκλησία της Αγ. Φωτεινής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και στις ώρες της ευέλικτης ζώνης, οι μαθητές ασχολούνται με την αξιοποίηση του καθαρού νερού στην καθημερινότητα και στη θρησκεία. Αναζητούν θρησκευτικές εορτές και μυστήρια που το νερό κυριαρχεί. Π.χ Τα Φώτα, το βάπτισμα. Αναζητούν πηγές στην Αθήνα, και στην περιοχή που ζουν, με καθαρό πόσιμο νερό. Αναφέρονται σε χώρες που έχουν έλλειψη ποιοτικού πόσιμου νερού.
Εντοπισμός της τοποθεσίας της πηγής Καλλιρρόης στο σημερινό χάρτη. Επίσης μπορεί να γίνει σύγκριση της τοποθεσίας όπως ήταν το 1820 στην εικόνα και όπως είναι τώρα, με την αξιοποίηση των google maps, για να φανεί η διαφορά. Γίνεται επίσης μέτρηση της απόσταση του ναού του Ολυμπίου Διός από την πηγή της Καλλιρρόης.
Στη Φιλαναγνωσία και στο μάθημα της Λογοτεχνίας, οι μαθητές αναζητούν πανάρχαιους μύθους και παραδόσεις για το νερό π.χ. η δρακοκτονία από τον άγιο Γεώργιο, παραδόσεις του Ν. Πολίτη, κ.ά. Με την αξιοποίηση του power point τις παρουσιάζουν στην τάξη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/711
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη > Περιβάλλον και Υγεία > Ποιότητα αέρα, νερού, τροφής, ένδυσης
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο > Τεχνολογίες Διαδικτύου
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη > Παραμύθια - Μύθοι - Λαϊκή αφήγηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ