Εξωφυλλο χρονικου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα, που είναι μια υδατογραφία, αποτυπώνει το εξώφυλλο χρονικού του έργου του Γάλλου Paul Jeancard που εκδόθηκε στο Παρίσι. Στο εξώφυλλο αναφέρεται το όνομα του συγγραφέα, ο τίτλος του έργου, τα μέρη τα οποία επισκέφτηκε ο δημιουργός, τον τόπο και τον φορέα έκδοσης του χρονικού. Σε κεντρικό σημείο του εξωφύλλου απεικονίζεται ένα αραβούργημα, με τα μοτίβα του και το μπλε χρώμα να κυριαρχεί, ενώ στο κέντρο του αραβουργήματος παρουσιάζονται αραβικά γλωσσικά σύμβολα. Ο δημιουργός του έργου, Γάλλος χημικός μηχανικός Paul Jeancard (1869-1948), ταξίδεψε στην Ανατολή. Ως χημικός συνέταξε στα 1911 μία πραγματεία αναφορικά με τη χημεία των αρωμάτων. Ταξίδεψε στην Ανατολή πριν το 1914 και ειδικότερα στην νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μικρά Ασία και συνέγραψε χρονικό σχετικά με τις εμπειρίες από αυτό το ταξίδι, με τίτλο «Η Ανατολή», που εκδόθηκε το 1919. Οι εικόνες, ξυλογραφίες και ακουαρέλες, που κοσμούν το έργο αυτό βασίζονται σε δικά του σχέδια.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα του εξωφύλλου. Αναδεικνύουν τα στοιχεία που υπάρχουν στο εξώφυλλο και προσπαθούν να μαντέψουν το περιεχόμενο του βιβλίου και την ιστορική περίοδο στην οποία αναφέρεται. Αξιοποιώντας τις γνώσεις τους για τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο τη συσχετίζουν με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Η προσεχτική μελέτη της εικόνας, από τους μαθητές, θα αναδείξει τα δομικά στοιχεία που περιλαμβάνει ένα εξώφυλλο. Αναζητούν κι άλλα βιβλία παρατηρούν τα εξώφυλλά τους και προβαίνουν σε συγκρίσεις. Σε κάθε περίπτωση αξιοποιώντας τα στοιχεία των εξωφύλλων κάνουν προβλέψεις για το περιεχόμενό τους. Με αφορμή το αραβούργημα που υπάρχει στο εξώφυλλο της έκδοσης οι μαθητές το περιγράφουν με λεπτομερή τρόπο. Αναζητούν πληροφορίες για αυτό το είδος τέχνης και παρουσιάζουν αντιπροσωπευτικά, σπουδαία έργα αυτού του είδους ενώ από την παρατήρηση και μελέτη κι άλλων έργων καταγράφουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της τέχνης. Μια εικονική περιήγηση στα ανάκτορα της Σεβίλλης, της Αλάμπρας και της Γρανάδας, που είναι διακοσμημένα με αραβουργήματα, θα βοηθούσε σε αυτήν την κατεύθυνση. Με αφορμή τις πληροφορίες του εξωφύλλου που αποτυπώνονται στη γαλλική γλώσσα αλλά και τα αραβικά γλωσσικά σύμβολα, αξιοποιούνται μαθητές που έχουν γνώσεις της αντίστοιχης γλώσσας να παρουσιάσουν τις ακριβείς πληροφορίες που υπάρχουν στο εξώφυλλο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7111
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Library of Aikaterini Laskaridis Foundation
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > War events
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Χρονικά
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Περιγραφή
Θρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Ισλάμ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά > Decorative Arts
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ