Αρχαια νομισματα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο του Jacob Spon, το οποίο απεικονίζει αρχαία νομίσματα της Λέσβου και της Τήνου καθώς και ένα ρωμαϊκό του αυτοκράτορα Όθωνα. O Spon ήταν Γάλλος ιατρός και αρχαιολόγος, ο οποίος περιηγήθηκε στην Ελλάδα από το 1875 ως το 1876, μελετώντας αρχαία ελληνικά μνημεία και επιγραφές. Επιπλέον συνέλεξε χειρόγραφα αλλά και νομίσματα. Η λέξη νόμισμα έχει την ίδια ετυμολογική ρίζα με τη λέξη νόμος, πράγμα που σημαίνει ότι τα νομίσματα αναγνωρίζονταν ως προϊόν κοινωνικών συμβάσεων με δεδομένες αξίες στις συναλλαγές. Στην αρχαία Ελλάδα κάθε περιοχή είχε το δικό της νόμισμα. Ήταν κατασκευασμένα από μπρούντζο και είχαν τη μορφή κάποιου κατοικίδιου ζώου. Νομίσματα βρίσκουμε από το 2000 π.Χ., δηλώνοντας ότι οι συναλλαγές προϊόντων μεταξύ των περιοχών υπήρχαν από παλιά. Σήμερα, στην ιστορική έρευνα τα αρχαία Ελληνικά νομίσματα αντιμετωπίζονται ως ιστορικές και αρχαιολογικές πηγές γιατί μας δίνουν σημαντικές πληροφορίες για έργα της αρχαιότητας, τα οποία δε διασώζονται σήμερα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα ερέθισμα για τους μαθητές για ενασχόλησή τους με την πορεία και την εξέλιξη του νομίσματος μέσα στο χρόνο. Προσπαθούν να ερμηνεύσουν τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να εφεύρουν το νόμισμα και συζητούν για το πόσο απαραίτητο έχει γίνει στην καθημερινότητά μας. Βρίσκουν στοιχεία για το πότε ένα αντικείμενο θεωρείται «νόμισμα» σε τι διαφέρει από το χαρτονόμισμα, πώς καθορίζεται η αξία του και μαθαίνουν την έννοια της υποτίμησης. Μαθαίνουν για την αλλαγή νομίσματος στη χώρα μας το 2000 μ.Χ. και φέρνουν και παρουσιάζουν στην ολομέλεια παλιά νομίσματα της δραχμής ή και της δεκάρας. Συζητούν στην τάξη για την ΟΝΕ που μέλος της είναι και η Ελλάδα και βρίσκουν τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος. Μιλούν και μαθαίνουν για τη σύγχρονη πραγματικότητα των Capital controls και καταθέτουν τις προσωπικές τους απόψεις και εμπειρίες. Τέλος διοργανώνουν επίσκεψη στο Νομισματικό Μουσείο όπου και παρουσιάζεται η ιστορία του νομίσματος αλλά και στο νομισματοκοπείο για να δουν από κοντά τον τρόπο που κόβονται τα κέρματα και τυπώνονται τα χαρτονομίσματα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7113
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Library of Aikaterini Laskaridis Foundation
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Economy
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Κέρδος
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Economy
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ