Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με σκοπό την ανίχνευση, από τον εκπαιδευτικό, των πρότερων γνώσεών τους αναφορικά με τις «αρχαίο ελληνικό θέατρο». Στη συνέχεια, οι μαθητές ενθαρρύνονται να διεξάγουν ερευνητική εργασία ώστε να αναζητήσουν πρόσθετο φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με το υπό διερεύνηση θέμα. Ενδεικτικά, ως ειδικότερες θεματικές της έρευνας των μαθητών θα μπορούσαν να τεθούν οι ακόλουθες: α) το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου κατά την αρχαιότητα, β) το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου στη σύγχρονη εποχή, γ) ο παιδευτικός ρόλος του αρχαίου ελληνικού θεάτρου, δ) τα σπουδαιότερα δημιουργήματα της αρχαίας ελληνικής δραματικής τέχνης, ε) δραματικοί, μουσικοί, αθλητικοί αγώνες κατά την αρχαιότητα, στ) καταγραφή των σημαντικότερων αρχαίων ελληνικών θεάτρων, κ.α. Σκοπός της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι να εκτιμήσουν οι μαθητές το ρόλο και τη σημασία του «αρχαίου ελληνικού θεάτρου» ως χώρου πολιτισμού, αλλά και ως ξεχωριστό είδος της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Για τη μελέτη των μαθητών προτείνεται η αξιοποίηση των πληροφοριών και των ψηφιακών συλλογών που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ‘Υπουργείου Πολιτισμού’ και της ‘Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα’. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συνθετική έκθεση-παρουσίαση, εμπλουτισμένη με εικόνες και σύντομο ιστορικό κείμενο, στην ολομέλεια της τάξης.