Μαγγανοπηγαδο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά σε μαγγανοπήγαδο στην ελληνική επαρχία γύρω στο 1935 μ.Χ. Το μαγγανοπήγαδο είναι ένα μηχάνημα για άντληση νερού από πηγάδι που πήρε τ’ όνομά του από την αντλία ή μαγγάνι. Χρησιμοποιήθηκε για το πότισμα περιβολιών ή χωραφιών. Στην εικόνα, διακρίνονται τμήματα του μαγγανοπήγαδου: Ο κυλινδρικός τροχός που είναι τοποθετημένος πάνω από το πηγάδι, ο οδοντωτός τροχός που κινούσε τον μηχανισμό, ο κορμός δέντρου (καδρόνι) που δενόταν το ζώο και περιστρεφόταν με κλειστά τα μάτια για να μη ζαλιστεί. Τα ζώα που χρησιμοποιούνταν ήταν γαϊδούρια ή άλογα τα οποία με τους κύκλους που έκαναν αντλούσαν την ποσότητα νερού που χρειαζόταν για το πότισμα. Η φωτογραφία ανήκει στη συγγραφέα Έλλη Παπαδημητρίου (1906 μ.Χ. - 1993 μ.Χ.), η οποία εκτός από την ποίηση και το θέατρο ασχολήθηκε με τη διατήρηση και την ανάδειξη διαφόρων μορφών λαϊκής έκφρασης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις, οι μαθητές καλούνται να συζητήσουν για τη γεωργία παλιότερα και σήμερα. Καλούνται να ερευνήσουν για τους τρόπους με τους οποίους η εκβιομηχάνιση άλλαξε τη γεωργική παραγωγή –χρήση μηχανημάτων, ποικιλία και ανθεκτικότητα σπόρων κ.ά. Στην Ιστορία προτείνεται να εστιάσουν στη βιομηχανική επανάσταση τον 19ο αι. και τις αλλαγές στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση καλούνται να ερευνήσουν για τη στενή σχέση του ανθρώπου με τα ζώα και το περιβάλλον παλαιότερα και σήμερα. Μπορούν να αναλύσουν έννοιες όπως σεβασμός, αλληλεξάρτηση, αειφορία κ.ά. Επίσης μπορούν να καταγράψουν τα προβλήματα που προκαλούν ανθρώπινες συμπεριφορές και δραστηριότητες στο περιβάλλον, και να προτείνουν τρόπους επίλυσης. Στην Αισθητική Αγωγή προτείνεται να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας (είδη, τεχνικές λήψης κ.ά.) αλλά και στη Μουσική να συγκεντρώσουν σχετικά τραγούδια και να προβληματιστούν για το νόημα των στίχων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7117
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ