Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή με αφορμή την εικόνα και μέσα από εργασία σε ομάδες να συγκεντρώσουν φωτογραφίες της λίμνης σήμερα, να προβληματιστούν για τον τρόπο που επηρεάζεται η ζωή των ανθρώπων. Να συγκρίνουν τις φωτογραφίες και να διαπιστώσουν τις αλλαγές στο τοπίο. Στη Γεωγραφία-Γεωλογία οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν στοιχεία για λίμνες –φυσικές/τεχνητές, πώς σχηματίζονται, να εντοπίσουν λίμνες στην Ελλάδα, την Ευρώπη, τον κόσμο. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/τοπικό περιβάλλον παρωθούνται να ερευνήσουν το οικοσύστημα της λίμνης των Ιωαννίνων, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τον τρόπο που έχει επιδράσει στη ζωή των ανθρώπων. Στην Ιστορία μπορούν να συνδέσουν ιστορικά γεγονότα, μύθους και θρύλους που σχετίζονται με την περιοχή. Στην Αισθητική Αγωγή προτείνεται να ασχοληθούν με τη Φωτογραφία και το ρόλο της στην επικοινωνία και την ενημέρωση.