Τοπιο στη Σπαρτη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα παρουσιάζει τοπίο στη περιοχή της Σπάρτης. Διακρίνονται οι γειτονικοί λόφοι, η πεδιάδα και ερείπια αρχαίων μνημείων. Η Σπάρτη ήταν σημαντική πόλη-κράτος στην Αρχαία Ελλάδα μία από τις δύο σημαντικότερες κατά τη διάρκεια της κλασικής αρχαιότητας. Ήταν χτισμένη στις όχθες του ποταμού Ευρώτα, στο νότιο ανατολικό μέρος της Πελοποννήσου. Κύριο χαρακτηριστικό των αρχαίων Σπαρτιατών ήταν η στρατιωτική πειθαρχία αποτέλεσμα της συστηματικής και σκληρής αγωγής σύμφωνα με το σύστημα της Αγωγής που είχε επιβάλει η νομοθεσία του Λυκούργου. Από την ηλικία των 7 χρονών τα αρσενικά παιδιά αποσπώνταν από το γονεϊκό περιβάλλον και την ανατροφή τους αναλάμβανε η Σπαρτιατική Πολιτεία. Από την ηλικία των τριών παιδιών τα αγόρια σκληραγωγούνταν, μάθαιναν να παλεύουν, να τρώνε ελάχιστα, να φορούν τα ίδια ρούχα κάθε εποχή, να επιβιώνουν σε κάθε δυσκολία. Έτρωγαν Μέλανα Ζωμό, ένα παρασκεύασμα από χοιρινό, αλάτι, ξύδι και αίμα, και κοιμόντουσαν πάνω σε καλάμια που έκοβαν από τις όχθες του Ευρώτα. Η αγωγή των Σπαρτιατών διαρκούσε περίπου δώδεκα χρόνια. Το εικονιζόμενο σχέδιο δημοσιεύτηκε το 1770 στο βιβλίο του Γάλλου περιηγητή Le Roy Julien David, που επιμελήθηκε το βιβλίο "Les ruines des plus beaux monuments de la Grece".

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν το τοπίο και διακρίνοντας τα αρχαία ερείπια να υποθέσουν ότι πρόκειται για κάποια περιοχή με σημαντικό παρελθόν. Αφού επισημανθεί ότι πρόκειται για την περιοχή της Σπάρτης, μίας από τις δύο σημαντικότερες πόλεις-κράτη και στρατιωτικές δυνάμεις στην κλασική αρχαιότητα, τα παιδιά μπορούν ομαδικά να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν πληροφορίες για τη στρατιωτική εκπαίδευση των παιδιών των αρχαίων Σπαρτιατών καθώς επίσης για την αγωγή των παιδιών των αρχαίων Αθηναίων. Είναι δυνατό μάλιστα να χωριστούν σε δύο ομάδες και να εμπλακούν σε αγώνα επιχειρηματολογίας υποστηρίζοντας κάθε ομάδα το αντίστοιχο σύστημα αγωγής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7153
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Κοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ