Σεφερης Γιωργος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
O εικονιζόμενος Γιώργος Σεφέρης (1900 – 1971) υπήρξε πολύ μεγάλος Έλληνας ποιητής. Ακόμη, έγραψε δοκίμια, ενώ έκανε και κάποιες μεταφράσεις. Σπούδασε Νομικά και ακολούθησε διπλωματική καριέρα. Στα γράμματα εμφανίσθηκε το 1931, με μια ολιγοσέλιδη ποιητική συλλογή με τίτλο «Στροφή», εισπράττοντας μεικτές κριτικές. Σήμερα, θεωρείται πως το έργο του επηρέασε την Ελληνική ποίηση, καθώς της προσέδωσε μοντέρνα χαρακτηριστικά. «Ο Σεφέρης έθεσε τη βάση για την ελεύθερη ποίηση», σημείωνε ο Ελύτης. Η γλώσσα του είναι καθαρή, λιτή, πλούσια και νοηματικά δύσκολη, συμβολική και υπαινικτική, δίχως βερμπαλισμούς αλλά με τολμηρούς εκφραστικούς τρόπους. Τα θέματά του αναδεικνύουν τη διαχρονική ελληνική παράδοση και την ανανεώνουν. Το ύφος του είναι λυρικό, άκρως διαποτισμένο από το Ελληνικό πολιτιστικό ιδεώδες. Επίσης, χαρακτηριστικά της ποίησής του είναι η απαισιοδοξία, η μελαγχολία αλλά με μια ισχυρή επίγνωση της πραγματικότητας. Στις κλασικές φράσεις του συγκαταλέγονται και οι: «Πρέπει ν’ αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου και να βρίσκεται», «Να νοσταλγείς τον τόπο σου ζώντας στον τόπο σου, τίποτα δεν είναι πιο πικρό» και «Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει». Ο Σεφέρης αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας σε πολλά Πανεπιστήμια, ενώ έλαβε και άλλες τιμητικές διακρίσεις. Υψηλότερη όλων η βράβευσή του με το βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας από τη Σουηδική Βασιλική Ακαδημία των Επιστημών το 1963. Πολλά ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί από σημαντικούς Έλληνες μουσικοσυνθέτες. Στη φωτογραφία αυτή του 1953, ο Γιώργος Σεφέρης εμφανίζεται με τον πολύ καλό του φίλο, σημαντικό Κύπριο ζωγράφο, Αδαμάντιο Διαμαντή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές αξιοποιώντας τη φωτογραφία του Σεφέρη θα μπορούσαν: α) να αναζητήσουν και να μελετήσουν σχετικά έργα του, β) να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά της ποίησής του, τα θέματά του, το ύφος και τη γλώσσα του, γ) να βρουν στο διαδίκτυο πολλά μελοποιημένα τραγούδια του αλλά και βίντεο, όπου ο ίδιος ο Σεφέρης απαγγέλλει ποιήματά του, δ) να αναζητήσουν την ιστορία των βραβείων Νομπέλ, ε) να συνθέσουν κατάλογο με τους βραβευθέντες με Νομπέλ Λογοτεχνίας, σκιαγραφώντας και κάποια χαρακτηριστικά του έργου καθενός λογοτέχνη και στ) να μελετήσουν το ποίημα «Λεπτομέρειες στην Κύπρο», το οποίο ο Σεφέρης είχε αφιερώσει στον Κύπριο φίλο του Αδαμάντιο Διαμαντή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7176
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ