Αντι για επινικια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην πρώτη σελίδα του εμβληματικού, για την υπεράσπιση της δημοτικής γλώσσας, περιοδικού ο Νουμάς (1903-1931), στο φύλλο 402 του 1910, δημοσιεύεται το μικρό άρθρο - 50 περίπου σειρών σε μονόστηλο - γνώμης του εκδότη του περιοδικού Δ. Π. Ταγκόπουλου «Αντίς Επινίκια». Αναφέρεται στην επιτυχία του Ελευθερίου Βενιζέλου στις πρώτες ελληνικές εκλογές, του 1910, στις οποίες έλαβε μέρος. Ο Δ. Π. Ταγκόπουλος διάκειται θετικά προς το γεγονός θεωρεί, όμως, χρέος του αντί να πανηγυρίσει να επιστήσει την προσοχή του θριαμβευτή σε ένα φαινόμενο το οποίο, κατά τη γνώμη του, οδήγησε σε αποτυχία τον προηγούμενο του Βενιζέλου αξιόλογο Έλληνα ηγέτη, τον Χαρίλαο Τρικούπη. Ο Δ. Π. Ταγκόπουλος πιστεύει πως ο Τρικούπης δεν άφησε κάποιο, σημαντικό, πολιτικό έργο πίσω του, παρά τις ελπίδες που είχε δημιουργήσει. Αποδίδει το γεγονός στο ότι περιστοιχίστηκε από μια ομάδα κακών συμβούλων και ακόλουθων, μια «κλίκα» όπως την ονομάζει, επειδή πρέσβευε ότι «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», η οποία και τον κατέστρεψε. Ελπίζει, λοιπόν, να μη συμβεί το ίδιο και με τον Ε. Βενιζέλο και ο τελευταίος να διδαχθεί από την Ιστορία.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το κείμενο προσφέρει την ευκαιρία να μελετήσουν οι μαθητές/τριες την πρώτη περίοδο διακυβέρνησης της Ελλάδας από τον Ε. Βενιζέλο. Οι απόψεις του Δ.Π. Ταγκόπουλου μπορούν, επίσης, να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της επίλυσης ενός προβλήματος, που θα τεθεί, σχετικά με το αν η περίοδος διακυβέρνησης του Χαρίλαου Τρικούπη δεν άφησε τίποτε αξιομνημόνευτο πίσω της. Οι μαθητές/τριες για να απαντήσουν θα πρέπει να εργαστούν συνεργατικά, διερευνώντας την εποχή του Χ. Τρικούπη και αποτιμώντας το έργο του, σε σύγκριση και με το έργο του Ε. Βενιζέλου Προτείνεται να συντεθούν εργασίες οι οποίες θα παρουσιαστούν στην ολομέλεια της τάξης ή θα δημοσιευτούν σε κάποιο ψηφιακό μέσο, σε ένα ιστολόγιο της τάξης για παράδειγμα. Οι εργασίες αυτές θα μπορούσαν, επίσης, να έχουν τη μορφή ενός άρθρου γνώμης που θα συμφωνούσε με τις θέσεις του Δ.Π. Ταγκόπουλου ή θα τις αντίκρουε. Στην τελευταία περίπτωση θα ήταν καλό να ληφθούν υπόψη και οι απόψεις του συγγραφέα του άρθρου σχετικά με την επίδραση που έχει, ορισμένες φορές, στους πολιτικούς το περιβάλλον τους, οι άνθρωποι, δηλαδή, που τους περιστοιχίζουν και να συζητηθεί αν κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει και σήμερα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7208
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Κείμενα σχολιαστικά / γνώμης Comment / opinion textsΚείμενα σχολιαστικά / γνώμης
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη Language - Culture - ArtΓλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Δ.Π. Ταγκόπουλος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ