Εταιρες χορευουν τον πυρριχιο - Αρματοδρομια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Περιλαμβάνεται στο βιβλίο με τίτλο ''Εορτές και Εταίρες της Ελλάδας'' (Fêtes et Courtisanes de la Grèce) του Γάλλου Pierre-Jean-Baptiste Chaussard ο οποίος ήταν ένας ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας. Σύμφωνα με το πνεύμα της εποχής ο Chaussard έγραψε ένα έργο για να ανταποκριθεί στο αυξημένο ενδιαφέρον του ευρωπαϊκού αναγνωστικού κοινού για την αρχαία Ελλάδα που είχε δημιουργηθεί από παλαιότερες εκδοτικές προσπάθειες άλλων συγγραφέων όπως το ''Ταξίδι του νεαρού Ανάχαρση στην Ελλάδα'' του Barthélemy. Ωστόσο, το συγκεκριμένο έργο λογοκρίθηκε λόγω της τολμηρής θεματολογίας του. Στην παραπάνω εικόνα απεικονίζονται γυναίκες να χορεύουν τον ένοπλο πολεμικό χορό πυρρίχιο ο οποίος χορευόταν κυρίως από ζεύγη χορευτών που έφεραν ασπίδα και δόρυ. Οι χορευτές μιμούνταν τις κινήσεις των πολεμιστών που επιτίθεντο και αμύνονταν εναλλάξ. Η όρχηση του πυρρίχιου από εταίρες είχε ψυχαγωγικό χαρακτήρα και λάμβανε χώρα συνήθως σε συμπόσια. Επίσης στο κάτω μέρος της εικόνας απεικονίζονται γυναίκες να οδηγούν τέθριππο άρμα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται για αξιοποίηση σε μια διδακτική προσέγγιση που έχει στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές πτυχές της καθημερινότητας των αρχαίων Ελλήνων αλλά και να αντιληφθούν το ενδιαφέρον που έδειχνε για τον αρχαιοελληνικό τρόπο ζωής το ευρωπαϊκό αναγνωστικό κοινό στους νεότερους χρόνους. Ο διδάσκων προβάλλει την εικόνα και καλεί τους μαθητές να προβούν σε παρατηρήσεις σχετικά με το τι απεικονίζεται και πώς το ερμηνεύουν στηριζόμενοι στις ιστορικές τους γνώσεις. Ακολουθεί συζήτηση για το ρόλο και τη θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα για το θεσμό της εταίρας. Έπειτα η συζήτηση μπορεί να στραφεί στην πηγή προέλευσης της εικόνας και το σκοπό που εξυπηρετούσε. Εδώ ο διδάσκων μπορεί να προβάλει επιπλέον εικόνες από το βιβλίο του Chaussard, για να αποκτήσουν οι μαθητές πιο σφαιρική άποψη για το θέμα του. Τέλος είναι δυνατόν να ανατεθούν σε ομάδες συγκεκριμένες εργασίες. Μια ομάδα συγκεντρώνει στοιχεία για το γυναικείο πυρρίχιο χορό, άλλη για τις γυναίκες σε σχέση με τα αθλήματα και μια τρίτη ομάδα που θα αποτελείται από μαθητές που γνωρίζουν πολύ καλά τη γαλλική γλώσσα κάνει μια συνοπτική παρουσίαση του εν λόγω βιβλίου του Chaussard (διαθέσιμο στο διαδίκτυο) στην ολομέλεια.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7241
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Κοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Αθλητισμός SportsΑθλητισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ