Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να περιγράψουν και να συγκρίνουν τη συγκεκριμένη εικόνα του 1923 με μια αντίστοιχη άποψη-αναπαράσταση της πόλης της Κέρκυρας κατά τη σύγχρονη εποχή. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξάγουν έρευνα και να συλλέξουν φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες αναφορικά με την ιστορία, τον πολιτισμό και το φυσικό περιβάλλον του νησιού. Επίσης, καλούνται να εντοπίσουν και να περιγράψουν τους κυριότερους παράγοντες (ιστορικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς, κ.ά.) που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας και του περιβάλλοντος χώρου (αστικού και φυσικού) του νησιού. Επίσης, προτείνεται να ζητηθεί από τους μαθητές να εκφράσουν ιδέες και να προτείνουν τρόπους αειφόρου ανάπτυξης της περιοχής με γνώμονα την προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς του τόπου. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί, στην ολομέλεια της τάξης, σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, εμπλουτισμένη με αναπαραστάσεις των δεδομένων στη Λογοτεχνία ή/και στην Τέχνη.