Ο εκπαιδευτικός παίρνοντας αφορμή από το εξώφυλλο και τα περιεχόμενα του πρώτου τεύχους του περιοδικού μπορεί να προκαλέσει συζήτηση σχετική με τον σκοπό που εξυπηρετούσαν τα λογοτεχνικά περιοδικά κατά τη χρονική περίοδο που εξετάζουμε. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες θα βρουν σε πρώτη φάση πληροφορίες που αφορούν: την περίοδο που πρωτοεμφανίστηκαν, το περιεχόμενο, γνωστούς συγγραφείς και ποιητές που δημοσίευαν σ΄αυτά, τον ρόλο που διαδραμάτισαν στο κίνημα του δημοτικισμού και τίτλους των σπουδαιότερων από αυτών. Σε δεύτερη φάση θα επικεντρωθούν στα περιοδικά που εκδόθηκαν εκτός των συνόρων και στα περιοδικά που εκδόθηκαν στην πόλη της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου. Όσο αφορά την αναζήτηση περισσότερων πληροφοριών για το περιοδικό "Νέα Ζωή" καλό θα είναι στις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσουν να βάλουν ολόκληρη την φράση: "Νέα Ζωή, Αλεξάνδρεια". Κάθε ομάδα τέλος μπορεί να δημιουργήσει μια παρουσίαση διαφανειών με τις πληροφορίες που θα συγκεντρώσει και να τις παρουσιάσει στην τάξη.