Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να προβάλει τη συγκεκριμένη φωτογραφία του Χαρίλαου Τρικούπη στους μαθητές και να ζητήσει να τον αναγνωρίσουν. Στη συνέχεια οι μαθητές, εργαζόμενοι κατά ομάδες, μπορούν να διερευνήσουν τρία ζητήματα που σχετίζονται με το έργο του συγκεκριμένου πολιτικού: τη συνεισφορά του στον εκδημοκρατισμό του πολιτεύματος με την αρθρογραφία του το 1874, τα μεγάλα δημόσια έργα που έγιναν επί των κυβερνήσεών του και τέλος την πτώχευση της Ελλάδος το 1893, τα αίτια και τις συνέπειες για τη μετέπειτα ιστορική της πορεία.