Η βορειοδυτικη πλευρα του Παρθενωνα στα 1865
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του Baron Paul des Granges, ο οποίος έμεινε στην Αθήνα το χρονικό διάστημα 1860 έως 1890 και κατέγραψε με το φακό του σημαντικά μνημεία και όψεις της πόλης. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία, χρονολογίας περίπου 1865, εικονίζεται η βορειοδυτική πλευρά του Παρθενώνα. Η εικόνα προσφέρεται για την διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής κλασικής τέχνης, αλλά και θεμάτων Νεοελληνικής Γλώσσας που σχετίζονται με τη λειτουργία και χρήση των αρχαιολογικών μνημείων στη σύγχρονη εποχή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό σε διερευνητικές δραστηριότητες με στόχο να εντοπίσουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά της κλασικής αρχιτεκτονικής και να εξοικειωθούν με ένα από τα σημαντικότερα κλασικά οικοδομήματα, τον Παρθενώνα. Σε πρώτη φάση οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, με αφόρμηση τη συγκεκριμένη εικόνα, συλλέγουν υλικό για τον Παρθενώνα και δημιουργούν πολυτροπικά κείμενα με τα μέρη του, τα οποία παρουσιάζονται στην ολομέλεια, ώστε να κατανοήσουν τι είναι και πού βρίσκεται το καθένα από αυτά. Στη συνέχεια εμπλέκονται σε δραστηριότητες αναζήτησης και σύνθεσης υλικού, οι οποίες επικεντρώνονται στην ανάδειξη της σχέσης ανάμεσα στη μορφή και τη λειτουργία του ναού, προκειμένου να κατανοήσουν την αρχαία αρχιτεκτονική σε βάθος. Μπορούν, επίσης, να ασχοληθούν με την τύχη του μνημείου σε διάφορες ιστορικές περιόδους (π.χ. Τουρκοκρατία) και να δημιουργήσουν χρονογραμμή με υπερσυνδέσεις που παραπέμπουν σε σημαντικά γεγονότα, όπως καταστροφές, αναστηλώσεις κ.α. Τέλος, προτείνεται να δημιουργήσουν πολυμεσικές παρουσιάσεις ενταγμένες σε ποικίλες επικοινωνιακές περιστάσεις (ξενάγηση μαθητών, παρουσίαση της αρχιτεκτονικής του Παρθενώνα σε ενήλικες, ανάρτηση κειμένου σχετικού με την ιστορία του σε μαθητικό ιστολόγιο) αλλά και κείμενα με τις απόψεις τους για τη θέση και χρήση του μνημείου στο σύγχρονο πολιτισμό.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7312
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη Language - Culture - ArtΓλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ