Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Επιτυμβιο μονομαχου, Πατρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στήλη από λευκό μάρμαρο με αετωματική επίστεψη. Στο κοίλο πεδίο απεικονίζεται σε ανάγλυφο μορφή μονομάχου στραμμένου προς τα δεξιά. Φέρει κράνος που είναι διάτρητο (δεκαπέντε οπές) στο πρόσωπο. Έχει θώρακα. Δερμάτινες προστατευτικές ταινίες καλύπτουν το αριστερό χέρι έως τον ώμο. Στο ίδιο χέρι κρατά εγχειρίδιο. Φοράει ζώνη από κρίκους. Η μεγάλη ορθογώνια ασπίδα από δέρμα είναι περασμένη με δερμάτινο τελαμώνα από τον λαιμό. Η δεξιά κνήμη προστατεύεται από μία περικνημίδα με επιγονατίδα. Η αριστερή είναι γυμνή και φέρει μόνο δερμάτινες προστατευτικές ταινίες στο γόνατο και στον αστράγαλο. Στα δεξιά του μονομάχου ο γιός του, ένας φτερωτός Έρωτας, κρατά στο αριστερό του χέρι ένα μεγάλο κλαδί φοίνικα, ενώ στο δεξί κρατά στεφάνι. Στα αριστερά του μονομάχου έντεκα στεφάνια νίκης. Στο κάτω μέρος αναγράφεται: «Τρυφερὸς πρ(ωτόπαλος) πυ(γμῶν) ια´ Ἀλέξανδρος τῷ ἰδίῳ πατρὶ μνείας χάριν.» Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμοποιείται στη διδασκαλία της Ιστορίας ή της Νεοελληνικής Γλώσσας Γυμνασίου.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ: Παρακολουθούμε στο youtube την πενηντάλεπτη ταινία του T. Remme “Colosseum, gladiator Verus’ story” BBC/Discovery Chanel 2003 (ολόκληρή ή αποσπάσματα). Συζητούμε για το ρωμαϊκό «θέαμα» των μονομάχων από τρεις οπτικές γωνίες: των μονομάχων, των θεατών και του ρωμαίου αυτοκράτορα. Στη συνέχεια, αντιπαραθέτουμε το ανάγλυφο του μονομάχου Τρυφερού με άλλα εκθέματα του αρχαιολογικού μουσείου της Πάτρας, των οποίων το θέμα έχει άμεση σχέση με το ρωμαϊκό Αμφιθέατρο. Εκεί λάμβαναν χώρα θεατρικές, μουσικές και αθλητικές εκδηλώσεις αλλά και μονομαχίες-θηριομαχίες. Εκτός από τις εισόδους του κοινού υπήρχε η πύλη «της ζώσης σαρκός» και η πύλη «της νεκρικής πόλης». Στην αυτοκρατορία υπήρχαν 230 αρένες και μία από αυτές λογιζόταν της Πάτρας. Εκεί οι ρωμαίοι και τα πλήθη διασκέδαζαν και λάμβαναν την αγωγή του πολεμοχαρή στρατιώτη και του υπάκουου εξαρτημένου «πολίτη». Μια μάζα που ευχαριστιόταν και διασκέδαζε με το αίμα και το θάνατο, μακριά από τη μάθηση, ήταν πιο χειραγωγήσιμη. Σε αντίθεση με τη βία και τον εκβαρβαρισμό προβάλλουμε το ψηφιδωτό από τα Υψηλά Αλώνια με απεικόνιση γυμνών αθλητών που διαγωνίζονται για ένα στεφάνι ελιάς. Μια ματιά σε ένα μονομάχο και σε έναν αθλητή καθιστά προφανή τη διαφορά, ο ένας ντυμένος σαν αστακός, ο άλλος γυμνός, ο ένας αν δεν σκοτώσει, δεν θα επιβιώσει, ο άλλος επιβιώνει στην ευγενή άμιλλα γυμνάζοντας το σώμα και τη σκέψη στην αρετή. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Προβάλλουμε στους μαθητές μας από το youtube το βίντεο της διαφήμισης του αποσμητικού Axe «Axe Peace: Make love, not war» διάρκειας ενός λεπτού με τις εκατομμύρια επισκέψεις και τα χιλιάδες “like” ή το τραγούδι του John Lennon “ Make love, not war”. Τους ρωτάμε πώς συσχετίζεται το σλόγκαν που χρησιμοποιείται ακόμα -και στον 21ο αιώνα- με το ανάγλυφο του μονομάχου Τρυφερού. Ο συγγραφέας Γ. Λεκάκης αναφέρει ότι αυτή η εικόνα, του 2ου αιώνος μ.Χ., μπορεί να εκληφθεί ως η πρώτη παράσταση της φράσεως: «Πατέρα, φτάνει πια… Κάνε έρωτα, όχι πόλεμο… 18 αιώνες πριν την «εφεύρουν» τα έξαλλα νιάτα της Αμερικής…». Στη συνέχεια, τους ζητούμε να γράψουν ένα διάλογο ανάμεσα στον Τρυφερό και το γιό του, Αλέξανδρο.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7313
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.)
> Κοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Διαλογικά κείμενα Dialogical textsΔιαλογικά κείμενα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Διαλογικά κείμενα Dialogical textsΔιαλογικά κείμενα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator