Άποψη του Μιστρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εικόνα του Μυστρά από ταξιδιωτικό λεύκωμα του περιηγητή Ernst Reisinger, έκδοσης 1923. Η καστροπολιτεία του Μυστρά, σημαντικό κέντρο της Ύστερης Βυζαντινής περιόδου, έχει καταγραφεί ως πολιτιστικό αγαθό στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Ο επισκέπτης της ερειπωμένης πολιτείας έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί σημαντικά μνημεία όπως ναούς (Παντάνασσα, Οδηγήτρια, Άγιοι Θεόδωροι), το συγκρότημα των παλατιών και αρχοντικά. Η εικόνα, στην οποία διακρίνονται το κάστρο στην κορυφή του λόφου, το παλάτι των Δεσποτών και χαμηλότερα οι ναοί της Οδηγήτριας ("Αφεντικό") και των Αγίων Θεοδώρων, προσφέρεται για τη διδασκαλία της ιστορίας, οργάνωσης και πνευματικής ακτινοβολίας του ελληνικού κράτους του Μυστρά κατά την Ύστερη Βυζαντινή Περίοδο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με συναφές εικονιστικό υλικό και γραπτές πηγές σε διερευνητικές δραστηριότητες Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου, με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τις πτυχές της ιστορίας του ελληνικού κράτους του Μυστρά: πολιτικός ρόλος, διοικητική και κοινωνική οργάνωση, πολιτισμός και τέχνη. Οργανωμένοι σε ομάδες, αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας συγκεκριμένες αποστολές: Οι ιστορικοί μελετούν το υλικό και συνθέτουν ψηφιακές ή έντυπες παρουσιάσεις με θέμα τον πολιτικό ρόλο, τα σπουδαία πολιτικά πρόσωπα και τη διοικητική-κοινωνική οργάνωση της καστροπολιτείας. Οι αρχιτέκτονες, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία, παρουσιάζουν τους ναούς και τα κοσμικά κτήρια, οι αγιογράφοι τη ζωγραφική των ναών και τα καλλιτεχνικά ρεύματα της υστεροβυζαντινής τέχνης με έμφαση στην Παλαιολόγεια Αναγέννηση. Στη συνέχεια μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακά κείμενα, ενταγμένα σε ποικίλες επικοινωνιακές περιστάσεις (ταξιδιωτικός οδηγός, εικονική ξενάγηση μαθητών του εξωτερικού στο Μιστρά κ.α.), τα οποία αναρτώνται στο ιστολόγιο της τάξης ή σε ιστολόγιο σχετικό με θέματα της ιστορίας. Προτείνεται ακόμη να συγκρίνουν το Μιστρά με άλλες οχυρωμένες μεσαιωνικές πόλεις και να καταγράψουν τα πολεοδομικά τους χαρακτηριστικά.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7334
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση Institutions, political organization and administrationΘεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Ψηφιακά κείμενα Digital textsΨηφιακά κείμενα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ