Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με συναφές εικονιστικό υλικό και γραπτές πηγές σε διερευνητικές δραστηριότητες Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου, με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τις πτυχές της ιστορίας του ελληνικού κράτους του Μυστρά: πολιτικός ρόλος, διοικητική και κοινωνική οργάνωση, πολιτισμός και τέχνη. Οργανωμένοι σε ομάδες, αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας συγκεκριμένες αποστολές: Οι ιστορικοί μελετούν το υλικό και συνθέτουν ψηφιακές ή έντυπες παρουσιάσεις με θέμα τον πολιτικό ρόλο, τα σπουδαία πολιτικά πρόσωπα και τη διοικητική-κοινωνική οργάνωση της καστροπολιτείας. Οι αρχιτέκτονες, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία, παρουσιάζουν τους ναούς και τα κοσμικά κτήρια, οι αγιογράφοι τη ζωγραφική των ναών και τα καλλιτεχνικά ρεύματα της υστεροβυζαντινής τέχνης με έμφαση στην Παλαιολόγεια Αναγέννηση. Στη συνέχεια μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακά κείμενα, ενταγμένα σε ποικίλες επικοινωνιακές περιστάσεις (ταξιδιωτικός οδηγός, εικονική ξενάγηση μαθητών του εξωτερικού στο Μιστρά κ.α.), τα οποία αναρτώνται στο ιστολόγιο της τάξης ή σε ιστολόγιο σχετικό με θέματα της ιστορίας. Προτείνεται ακόμη να συγκρίνουν το Μιστρά με άλλες οχυρωμένες μεσαιωνικές πόλεις και να καταγράψουν τα πολεοδομικά τους χαρακτηριστικά.