Ναος του Ποσειδωνα στο Σουνιο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για λιθογραφία που απεικονίζει το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Περιλαμβάνεται στο βιβλίο του περιηγητή του 19ου αιώνα, Théodore Du Moncel: «Οδοιπορικό του 1843 από την Αθήνα στο Ναύπλιο, Αριάδνη, Αθήνα, 1984». Η κατασκευή του πρώτου ναού του Ποσειδώνα χρονολογείται στις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ. Όμως ο ναός αυτός δεν ολοκληρώθηκε ποτέ γιατί καταστράφηκε από τους Πέρσες στα Μηδικά. Το 444 π.Χ οι Αθηναίοι έκτισαν τον νεότερο ναό του Ποσειδώνα. Ο ναός αυτός έχει πολλές ομοιότητες με το ναό του Ηφαίστου στο Θησείο. Το 1974 ιδρύθηκε στην περιοχή ο εθνικός δρυμός του Σουνίου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί σε διαθεματική διδασκαλία Λογοτεχνίας και Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας. Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο συνειρμικά, όπως στο ποίημα του Γ. Σεφέρη «Επί Ασπαλάθων» , συνδέει το παρόν με το παρελθόν και μας υπενθυμίζει τη συνέχεια της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού. Κρίνεται σκόπιμο ο εκπαιδευτικός να δώσει στους μαθητές πληροφορίες σχετικά με την αρχιτεκτονική του ναού αλλά και τη μεταγενέστερη αίγλη του, όπως αυτή απεικονίζεται στο υπέροχο σχέδιο του Théodore Du Moncel. Ταυτόχρονα, είναι αναγκαίο στο διαθεματικό πλαίσιο να αναγνωσθεί το προαναφερθέν ποίημα του Γ. Σεφέρη. Έτσι οι μαθητές θα μπορέσουν μέσα από την εικόνα του ναού του Ποσειδώνα να μεταφερθούν στο χώρο έμπνευσης του «Επί Ασπαλάθων» και να αναζητήσουν τους συνειρμούς στο ποίημα, τις νοητικές συνδέσεις και εικόνες που όχι μόνο ο ποιητής, αλλά και όλοι οι Έλληνες ασυνείδητα σχεδόν πραγματοποιούμε, όταν βρεθούμε σε ανάλογους αρχαιολογικούς χώρους. Αυτοί μας υπενθυμίζουν με τον καλύτερο τρόπο τη μακρά ιστορία και τον πολιτισμό μας. Στο τέλος, αφού οι μαθητές εντοπίσουν τους συμβολισμούς του ποιήματος, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από αυτούς να καταγράψουν τους συνειρμούς, που δημιουργεί σε αυτούς η συγκεκριμένη εικόνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7338
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Συμβολισμός SymbolismΣυμβολισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ