Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας στα γνωστικά αντικείμενα της Ιστορίας / Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. Προτείνεται να χρησιμοποιηθεί στην αρχή του μαθήματος ή της ενότητας ως εποπτικό υλικό αφόρμησης (προοργανωτής) . Εναλλακτικά και κατά τη διάρκεια του μαθήματος , το (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μεγαλύτερους μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο / Λύκειο με αντικείμενο πτυχές της ανθρωπογεωγραφίας της εποχής .(σχέσεις του ανθρώπου που αφορούν το περιβάλλον και την οικιστική ανάπτυξη, την κοινωνία, την οικονομία, τον πληθυσμό, κ.λ.π.). Επίσης, κατά τη διάρκεια του μαθήματος – μέσα από διάλογο / Φύλλα Εργασίας - να τεθούν σχετικά ερωτήματα με τον υδροκεφαλισμό της Αθήνας, τους παράγοντες και τις συνέπειες του φαινομένου, τις εναλλακτικές προτάσεις και εν τέλει την ενεργοποίηση της τάξης μέσα από την ενίσχυση μιας άποψης ή τη δημιουργία αντιλόγου με τα ανάλογα επιχειρήματα. Επιπρόσθετα μέσα από την σχετική εικόνα, οι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν το γνωστικό αντικείμενο των εικαστικών. Προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως εποπτικό υλικό για την διδασκαλία στα εικαστικά , θέτοντας ερωτήματα αναφορικά με το είδος του εικαστικού υλικού, (φωτογραφία), τον δημιουργό, την ερμηνεία μηνύματος , το συσχετισμό με τις εμπειρίες των μαθητών, κ.λ.π.