Για τη διδακτική αξιοποίηση προτείνεται στον εκπαιδευτικό να αναθέσει στους μαθητές την αναζήτηση των θεματικών μοτίβων του ποιήματος και των παραγόντων που ερμηνεύουν την ανάγκη του ανθρώπου για αλλαγή, περιπέτεια και πρόοδο. Επιπρόσθετα, παρέχεται η αφόρμηση για τη μελέτη του περιηγητισμού μέσα από τα πρώτα περιηγητικά κείμενα του Παυσανία και του Στράβωνα, προκειμένου να συγκριθούν οι διαφορετικές μορφές ταξιδιού από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη μορφή αναψυχής. Στην κατεύθυνση αυτή οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν κείμενα Ελλήνων εκπροσώπων της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας, ώστε να διερευνήσουν τις συνθήκες γέννησης αυτού του λογοτεχνικού είδους, την τεχνική και τα χαρακτηριστικά του, καθώς και να επισημάνουν τη σύγχρονη έκφραση του κοσμοπολιτισμού.