Παναγιωτης Δαγκλης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία απεικονίζει τον στρατηγό και πολιτικό Παναγιώτη Δαγκλή στην Ήπειρο στα 1912-13. Ο στρατηγός συνεργάζεται με τρεις ανώτερους στρατιωτικούς συμβουλευόμενοι πιθανόν μια επιστολή ή έναν χάρτη. Το μικρό παράστημα του στρατηγού δεν του αφαιρεί τίποτα από την ηγετική του φυσιογνωμία και παρουσία. O Παναγιώτης Δαγκλής (Αγρίνιο 1853, Αθήνα 1924), υπηρέτησε σε ηγετικές θέσεις στο στρατό κατά τη διάρκεια του Ελλληνοτουρκικού πολέμου του 1897 και των βαλκανικών πολέμων. Το 1915 εισήλθε στην πολιτική με το Κόμμα των Φιλελευθέρων του Ελευθερίου Βενιζέλου και διετέλεσε Υπουργός των Στρατιωτικών. Το 1921 διαδέχτηκε τον Βενιζέλο στην προεδρία του κόμματος των Φιλελευθέρων. Ο Αριστοτέλης Ρωμαΐδης, ιδιοκτήτης γνωστού φωτογραφείου στην Αθήνα στις αρχές του 20ού αιώνα, ανέθεσε στον ταλαντούχο συνεργάτη του F. Zeitz τη φωτογράφηση των πολεμικών επιχειρήσεων. Ο Zeitz ακολουθούσε τον ελληνικό στρατό σε όλες τις σημαντικές μάχες, απαθανατίζοντας σκηνές από τους δύο Βαλκανικούς πολέμους. Οι φωτογραφίες του χαρακτηρίζονται για τον ανθρωποκεντρισμό τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες τη φωτογραφία και αναδεικνύουν την ηγετική φυσιογνωμία του Παναγιώτη Δαγκλή. Συσχετίζουν τη φωτογραφία με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Σχολιάζουν τις στολές των στρατιωτικών αλλά και των υπολοίπων προσώπων που απεικονίζονται στη φωτογραφία και καταλήγουν σε συμπεράσματα για την εποχή αλλά και την περιοχή που έχει ληφθεί η φωτογραφία. Αναζητούν πληροφορίες για τον στρατηγό και πολιτικό Παναγιώτη Δαγκλή και δημιουργούν μια μικρή βιογραφία. Παρατηρώντας με προσοχή τη φωτογραφία συζητούν για τη δύναμη της εικόνας αλλά και την πρόθεση του φωτογράφου. Με την βοήθειά του/της εκπαιδευτικού συζητούν τρόπους με τους οποίους θα αξιοποιούσαν οι μαθητές τη δύναμη της φωτογραφίας για κάποιο θέμα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7367
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > War events
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Περιγραφή
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Βιογραφικά είδη
Εικαστικά > Audiovisual Arts
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ