Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Οικογενεια Φρυσιρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο ζωγραφικής του αρμενικής καταγωγής Θεσσαλονικιού και εξαιρετικού ζωγράφου Εδουάρδου Σακαγιάν ( ακρυλικό και λάδι σε καμβά, διαστάσεων 190x120εκ.). Βρίσκεται στο Μουσείο Φρυσίρα και παριστά την οικογένεια Φρυσίρα: σε πρώτο πλάνο καθιστή σε μια καρέκλα η κυρία Φρυσίρα, όρθιοι στο πλευρό της μητέρας οι δυο γιοι της οικογένειας και ο πατέρας Βλάσης Φρυσίρας, ελαφρώς ακουμπισμένος στο τραπέζι, υπερέχει λόγω ύψους και συνέχει την οικογένεια, κρατώντας με το αριστερό του χέρι το αριστερό χέρι της κυρίας Φρυσίρα. Μέρος της διακόσμησης το τμήμα ενός πίνακα στον τοίχο, όπου φαίνεται ένα αλογάκι - παιδικό σχέδιο και το πολύχρωμο τραπεζομάντηλο με το οποίο είναι στρωμένο το τραπέζι . Πάνω του μια κορνίζα με φωτογραφία και ένας στρογγυλός καθρέφτης. Ο Εδουάρδος Σακαγιάν σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να ενσωματωθεί στο κλίμα της. Η υποτροφία που κερδίζει για να συνεχίσει σπουδές στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι, του δίνει την ευκαιρία να κάνει την πρώτη του έκθεση στην «Ώρα», του επίσης αρμενικής καταγωγής Ασαντούρ Μπαχαριάν. Η σχέση ζωγράφου και εικονιζόμενου συλλέκτη είναι αρκετά παλιά και με διακυμάνσεις. Ωστόσο είναι προφανής η αμοιβαία εκτίμηση. Ο Σακαγιάν αποτυπώνει μια οικογενειακή σκηνή του συλλέκτη. Γενικότερα ο Σακαγιάν είναι ένας καλλιτέχνης, στο έργο του οποίου η οικογένεια έπαιξε σημαντικό ρόλο τόσο ως επιρροή όσο και ως πηγή έμπνευσης (η απουσία του πατέρα, η μορφή της μητέρας σε πένθος, εσωτερικά από το πατρικό του σπίτι, επιστολές του πατέρα ή της μητέρας που ενσωματώνονται στην έκθεση που επιμελείται ο Γ. Π. Σαββίδης το 1988, η έλευση του γιου του Φίλιππου, που σηματοδοτεί μια καινούρια πηγή έμπνευσης για το έργο του). Στο συγκεκριμένο πίνακα ο Βλάσης Φρυσίρας όπως και η κυρία Φρυσίρα συνέχουν την οικογένειά τους. Αυτή τη σκηνή διαλέγει να αφηγηθεί ο ζωγράφος για τον συλλέκτη Φρυσίρα.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο πίνακας —ως μαθησιακό αντικείμενο— προσφέρεται για μια ποικιλία θεματικών περιοχών και ενοτήτων, όπως επίσης και για διαθεματικού τύπου εργασίες. Στη θεματική περιοχή των εικαστικών, τόσο ο Εδουάρδος Σακαγιάν ως Έλληνας ζωγράφος όσο και ο Βλάσης Φρυσίρας ως Έλληνας συλλέκτης έργων τέχνης παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Άλλωστε στα εικαστικά δεν είναι σωστό το μάθημα να περικλείεται αποκλειστικά στις εικόνες του βιβλίου, αλλά καλό είναι να οδηγεί τους μαθητές στην ανακάλυψη ποικίλων πηγών Τέχνης. Οι επισκέψιμες συλλογές —ιδιαίτερα με ψηφιακό τρόπο— προφανώς εξυπηρετούν το μάθημα. Ο πίνακας θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει ως αφορμή για διαθεματικότητα με βάση την έννοια «Οικογένεια». Τόσο η θεματική περιοχή της λογοτεχνίας, όσο και της γλώσσας διαθέτουν ενότητες οι οποίες είναι επικεντρωμένες γύρω από την έννοια «Οικογένεια». Όλοι οι άνθρωποι έχουν άποψη για την «Οικογένεια», οι απόψεις των ανθρώπων όμως γι’ αυτήν είναι διαφορετικές τόσο από άνθρωπο σε άνθρωπο όσο και από κοινωνία σε κοινωνία, αλλά και από εποχή σε εποχή. Ο πίνακας —όπως και άλλοι ομοειδείς— θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για ερευνητική εργασία ή και για απλή συζήτηση ή για καταιγισμό ιδεών. Είναι πολύ θετικό να συνδέεται το περιεχόμενο των εικαστικών έργων με τα καλλιτεχνικά μαθήματα, όπως επίσης και με τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7369
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
> Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Έκθεση σχολικού τύπου School essayΈκθεση σχολικού τύπου
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Έκθεση σχολικού τύπου School essayΈκθεση σχολικού τύπου
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
Σακαγιάν Εδουάρδος, Sacaillan Edouard
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator