Αλβανος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια εικόνα (γκραβούρα) που περιλαμβάνεται στον τόμο για την Κωνσταντινούπολη του De Amicis (DE AMICIS, Edmondo. Constantinople ouvrage traduit de l’ Italien…, et illustré de 183 dessins pris sur nature par C. Biseo, Παρίσι, Hachette, 1883). Ο τόμος αποτελεί προϊόν ευτυχούς συνεργασίας του Ιταλού συγγραφέα, δημοσιογράφου και περιηγητή Εdmondo De Amicis με τον εξαιρετικό εικονογράφο Cesare Biseo. Η πρώτη έκδοση του τόμου είναι ιταλική (1877) και αναφέρεται στην Κωνσταντινούπολη του τέλους του 19ου αι. Τόσο η γραφή του De Amicis όσο και η εικονογράφηση του Cesare Biseo αποδίδουν τη μαγεία και τον κοσμοπολιτισμό της Κωνσταντινούπολης της εποχής εκείνης. Ο ‘Αλβανός’ του Cesare Biseo είναι ο χαρακτηριστικός τύπος του Αλβανού της ίδιας εποχής: άγριος στην όψη, πολεμιστής με εμφανή εξοπλισμό, χαρακτηριστικός τύπος εθνοτικής ομάδας στο μεγάλο ‘χωνευτήρι’ των Βαλκανίων και της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει μαθησιακό αντικείμενο με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με την ηλικία, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Όπως αναφέρθηκε και στο στάδιο της περιγραφής, η εικόνα αποτελεί χαρακτηριστικό τύπο εντός του πλαισίου των Οθωμανικών Βαλκανίων. Με την ιδιαίτερη προσοχή που απαιτείται όταν αναφερόμαστε σε ταυτότητες, θα πρέπει να εξηγήσουμε στους μαθητές μας ή και να τους καθοδηγήσουμε έτσι ώστε να καταλήξουν μόνοι τους στο συμπέρασμα ότι η Οθωμανική διακυβέρνηση στον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων είχε συγκεκριμένες συνέπειες και σε επίπεδο χαρακτηριστικών ανθρώπινων τύπων. Ο τρόπος και οι συνθήκες ζωής χαρακτηρίζουν σε μεγάλο βαθμό ακόμα και αυτό που θα ονομάζουμε ‘κοψιά’ μας. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ποικίλους τρόπους στις θεματικές περιοχές της γεωγραφίας, ιστορίας, των εικαστικών και της λογοτεχνίας π.χ. στη λογοτεχνία μπορούμε να εξετάσουμε αλβανικές παραλλαγές των δημοτικών τραγουδιών που αυτή την περίοδο συνυπάρχουν με τα δικά μας δημοτικά τραγούδια, αφού οι συνθήκες διαβίωσης είναι κοινές όπως κοινή είναι και η Οθωμανική απειλή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7411
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Περιφέρειες
Εικαστικά > Design and Color
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη > Ποίηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ