Δωρικος ναος στην Έγεστα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χαρακτικό από την έκδοση του Γάλλου συγγραφέα, κριτικού και ποιητή Αndré Suarès (1868-1948) «Temples Grecs Maisons des Dieux», σε σχέδια του Pierre Matossy που είχε ως θέμα τους ελληνικούς ναούς στη Σικελία και τη νότια Ιταλία, από τη λεγόμενη «Κοιλάδα των ελληνικών ναών», που περιλάμβανε και τις περιοχές του Ακράγαντα και του Σελινούντα. Παρουσιάζει τον περίφημο ναό στην Έγεστα (Σετζέστα) της Σικελίας, ο οποίος σώζεται στην ίδια μορφή και σήμερα. Ο μεγαλοπρεπής αυτός ναός οικοδομήθηκε, από σικελικό πέτρωμα, τραβερτίνη, στο τελευταίο τέταρτο του 5ου αι. π.Χ. Ήταν δωρικού ρυθμού, περίπτερος, με 6 κίονες στις στενές πλευρές και 14 στις μακρές, οι οποίοι στηρίζονταν σε κρηπίδωμα τριών βαθμίδων. Φαίνεται, όμως, πως παρέμεινε σκόπιμα ημιτελής, καθώς δε βρέθηκαν τοίχοι και εσωτερικές κιονοστοιχίες, ενώ παρότι υπήρχαν τρίγλυφα και μετόπες, οι δεύτερες ήταν κενές. Το γεγονός πως η Έγεστα δεν κατοικούνταν από Έλληνες προκάλεσε ερωτήματα στους ερευνητές σε σχέση με την ίδρυση, εκεί, ενός ελληνικού ναού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται το συγκεκριμένο αντικείμενο να αξιοποιηθεί σε μια προσέγγιση που θα δίνει βάρος στην Ιστορία και στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ο ελληνικός, δωρικός ναός της Έγεστας υπογραμμίζει την παρουσία του ελληνικού πνεύματος στη Σικελία και σε περιοχές όπου δεν κατοικούσαν Έλληνες. Με τη συγκεκριμένη απεικόνιση, όμως, αναδεικνύεται περισσότερο η σύνδεση της πολιτιστικής κληρονομιάς με τα στοιχεία και τα υλικά του περιβάλλοντος, καθώς ο ναός απεικονίζεται ενταγμένος στο φυσικό του περιβάλλον, σε κάποιο λόφο έξω από την πόλη της Σετζέστας. Προσφέρει, λοιπόν, την ευκαιρία να μελετήσουν οι μαθητές/τριες το τοπίο στο οποίο εντασσόταν ένας αρχαίος ναός και να ερμηνεύσουν τις επιλογές που σχετίζονται με τη χωροταξία του, διερευνώντας τα παρακάτω ερωτήματα - προβλήματα: "ποιο είναι το φυσικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται ένας αρχαίος ναός;", και "ποια είναι η σημασία του τοπίου για την ίδρυση ενός αρχαίου ναού;".


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7413
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ