Η αγορα της Γιαφας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
H εικόνα προέρχεται από λεύκωμα για τη Συρία, τους Αγίους Τόπους και τη Μικρά Ασία σε κείμενα του Βρετανού John Carne (1789-1844) και σχέδια των W.H. Bartlett, W. Purser και Th. Allom. Απεικονίζεται στιγμιότυπο από το παζάρι στην πόλη Γιάφα, του σημερινού Ισραήλ, που ήταν γνωστή στην αρχαιότητα με το όνομα Ιόππη. Αποτελεί μια τυπική ανατολίτικη σκηνή, με τη ματιά ενός δυτικού περιηγητή, αφού αποπνέει εξωτισμό και τη διάθεση να αποτυπωθεί ο πολιτισμικά «άλλος» στο ανοίκειο, για τους Ευρωπαίους, περιβάλλον του. Διακρίνονται άνδρες κάθε ηλικίας, πωλητές και αγοραστές, να κάθονται ή να συζητούν και γυναίκες, όρθιες, με τις παραδοσιακές, ανατολίτικες, ενδυμασίες τους, καθώς και σκεύη, καλάθια και αγγεία – ένα από αυτά φέρει στο κεφάλι της μια εικονιζόμενη γυναίκα – τα οποία σχετίζονται, προφανώς, με την αγοραπωλησία διάφορων προϊόντων. Το παζάρι τοποθετείται σε ένα περιβάλλον με έντονα τα στοιχεία της μουσουλμανικής αρχιτεκτονικής, όπου κυριαρχεί ένα τζαμί με τον μιναρέ του και προσκτίσματα, αλλά και ένας κυκλικός χώρος, σε μορφή περιπτέρου, ίσως σχετικός με ύδρευση, στο κέντρο της όλης σκηνής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρει τη δυνατότητα να μελετήσουν οι μαθητές/τριες την έννοια της αγοράς από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ξεκινώντας από την περιγραφή και αποδόμηση της συγκεκριμένης εικόνας, με βάση και την επιμέρους ταξινόμησή της στις προτεινόμενες Θεματικές Περιοχές, η όλη προσέγγιση μπορεί να καταλήξει στη διερεύνηση της έννοιας και την μορφής της αγοράς, ανά τους αιώνες, από ομάδες μαθητών/τριών. Είναι δυνατή η χρήση πολλών και ποικίλων, απλών και ψηφιακών, πηγών για το θέμα, τις οποίες θα εντοπίσουν οι μαθητές/τριες και θα τις παρουσιάσουν στην τάξη ή σε ευρύτερο κοινό. Οι συγκρίσεις μεταξύ των παρελθοντικών και των σύγχρονων μορφών της αγοράς, αρχής γενομένης από την ετυμολογική ανάλυση της λέξης, η οποία οδηγεί στην πρωταρχική έννοια της αγοράς ως τόπου συγκέντρωσης ανθρώπων και φτάνοντας μέχρι τα σύγχρονα εμπορικά κέντρα αναδεικνύει έναν τομέα όπου θα αξιοποιηθούν, επιπλέον, και οι εμπειρίες των μαθητών/τριών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7414
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Ελλάδα / Ευρώπη / Άλλοι τόποι
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Economy
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ